10 september 2013

Mobilblogg: på kurs.


Idag har jag varit på kurs i kulturhistorisk kyrkogårdsinventering. Det har varit en inspirerande och givande dag och jag känner att jag fått lite ny input till mitt arbete. Kursen var vid medborgarplatsen i sthlm där det finns ett anna lindh-monument (glaspelaren). Kändes lite speciellt att gå förbi på dagen 10 år efter att hon knivskars. Minns vad chockade alla kände sig när det hände, själv var jag ung och grön på livet och gick på folkhögskola med allt vad det innebar.
Efter ett litet besök på japanska torget sitter jag åter på tåget hem. Har visst redan lite abstinens efter japanska godsaker. Kan inte fatta att det redan är två veckor sen jag kom hem! Jag har hur mycket som helst att blogga om, men det kommer så småningom. Kanske till helgen. Jag har varit lite för omotiverad mycket tack vare min soptipp till hem... Men får jag ordning på det kanske resten kommer det med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar