12 oktober 2013

Veckans x 2

Jaha, så hade hade det visst gått en vecka igen. Det är äntligen helg och nattugglan sitter uppe och lägger in bilder och dricker te... Tänkte att jag skulle skriva lite om vad jag haft för mig de två första veckorna i oktober. (Eller iallafall vad jag haft på mig.. ;)


1:a oktober är min lilla mammas födelsedag. Jag ringde och uppvaktade henne när hon åt tårta på morgonen. Själv fick jag för mig att jag skulle locka håret dagen till ära, det blev lite lockigare än jag tänkt mig...
Spetsjumper och byxor: Lindex. Jag köpte byxorna för några veckor sen på Lindex. Det är en del av deras black pants collection. Modellen kallas "tapered", vet inte riktigt någon bra svensk översättning på det. Tycker dock att de känns och ser ut lite som ett par frackbyxor med gulddragkedja i sidan! ^^



På kvällen hade lockarna lagt sig lite och blivit mer som jag ville ha dem. (Haha, det blir väldigt lustigt ljus när jag tar kort med lampan i sovrummet tänd. Den har en rosa lampskärm!)


Kofta och kjol: H&M.


Förra torsdagen: Klänning: Mango, bälte: MA*RS, tights: Gina tricot, strumpor: Lindex och skor: Vagabond.


 Närbild på bältet. Ett av alla mina japanfynd. Inlägg om vad jag handlat är på gång. Kan väl bara säga att det här inte är det enda jag köpte på MA*RS. Älskar den butiken! Så fina kläder.

Förra helgen åkte jag och bror hem till K-d och gratulerade mammsen. Vi hade en jättemysig helg trots att det regnade på lördagen. Vi var på stan lite grann, gick på museet och åkte ut till Ikea och åt familjemiddag. Hihi!

På kvällen premiärlackade jag mina naglar med depends gellack som jag köpte förra veckan. Jag har flera arbetskamrater som verkligen pratat sig varma om det. Jag köpte startkittet och ett rosa lack. Tycker resultatet blev helt ok och det har suttit bra. Det flagar inte av som vanligt nagellack precis. Igår kväll åkte det däremot av. Jag älskar ju att pilla på saker och började så smått när jag satt i tv-soffan... och ett, tu, tre så hade jag pillat av alltihop. Jag är väldigt sugen på att köpa riktig gel och försöka bygga naglar på riktigt dock. Får se hur det blir...




Nylackerade naglar!

På söndagen hjälpte jag mamma att plantera lök i trädgården. Ska bli spännande att se vad som kommer upp till våren. Sen svidade jag om lite grann och for ner till stan med bror och hann hälsa på far en snabbis innan han skulle börja jobba. Inte klokt vad länge sen det var jag såg honom. Måste baske mig bli ett ordentligt besök framöver... Efter det blev det ett spontant lunchmöte på Pitchers med en av brorsans gamla polare med flickvän. Jättetrevligt! Jag åt mycket god fish n chips. ^^


 Söndagslook. Kofta: H&M, jumper: Vero moda, kjol: Lindex och stövlar: Yumetenbo.


Jag i måndags. Kofta: MQ, jumper: Volcom, kjol: Gina tricot och stövlar: Din sko.

  

Tisdagens. Jumper: Kappahl, kjol: H&M, stumpor: Lindex.


Onsdagens. Samma gamla jumper från Kappahl och byxorna från Lindex.


Slutligen dagens i hissen på väg till affären. Jumper: Gina tricot, kjol: H&M, kofta: MQ, parkas: Bik bok, stövlar: Ica och väska: Galets @ 109. Idag var första dan jag satte på mig ett par riktiga vinterstövlar. Kallt ute! Burr! (>-<) Har för övrigt haft något av randiga veckan denna vecka.

Nedan följer lite fina höstbilder jag tog förra veckan när jag var ute och inventerade på kyrkogården. Det är inte klokt vilken vacker höst vi haft i år!





Jag är ute och jobbar i min fina arbetsjacka. ;) Förra veckan blev jag påtvingad ett par stålhätteskor också. Tycker att det känns lite fånigt när jag bara är ute och tittar, men jag antar att det ger bra signaler om att jag är som vem som helst av de andra så jag får väl stå ut med klumpfötterna. :P


Hittade de här blåklockorna som envist trotsade hösten mitt bland alla fallna löv. En liten bit av sommaren är kvar men snart är det vinter och vila... Så även för mig! Nattugglan är trött och ska gå och sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar