20 november 2012

Bruna boots ♥

Jag kom nyss in från en liten promenad i höstmörkret och sitter nu och dricker eftermiddagskaffe. Det är verkligen deprimerande mörkt ute nu. Insåg att jag behöver skaffa fler reflexer, det är bara två av mina jackor som jag har till nu. När det nu är så mörkt och dystert ute så får man pigga upp sig med ett par fina skor på fötterna.


Cape: Gina tricot, mössa: Svea och skor: Yesstyle.

Nu är det snart en månad sen jag fick mitt paket från Yesstyle. Leveransen kom med bud till jobbet och jag hade svårt att hålla mig från att öppna det tills jag kom hem.
  

Det mesta har jag visat upp redan, en jumper, ett skärp och ett par grå vinterskor. Det enda som är kvar att visa är de bruna stövlarna/ ankelbootsen. Jag föll för dem direkt när jag såg dem pga den stora variationsmöjligheten. Och så för att de är så söta förstås!





Jag var livrädd för att jag inte skulle kunna ha dem när jag fick dem. Sanningen är att det är nog de svåraste skor att komma i och ur som jag någonsin haft. Jag har väldigt höga vrister och det finns ingen dragkedja så det är bara att slita och dra tills foten är i... Väl nere sitter de dock bra. De är rätt billiga i kvalitén (de var ju billiga också), så jag tror att jag kommer få klacka om dem rätt snart. Materialet är brun fuskmocka (tyg) med vitt lite ulligt fleecefoder. Som syns på bilderna kan man antingen använda dem som stövlar eller vika ner skaften till stövletter. Och sen kan man välja att ha på det medföljande lilla "skärpet" med hjärtspänne eller inte!


Bild från premiäranvändningen i oktober! Stövlar: Yesstyle, klänning: Lindex, jacka: Ingni och mammastickad halsduk!


Och till sist... Så här ser jag ut idag utan ytterkläder. Kofta & tights: Gina tricot, tunika: H&M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar