28 januari 2014

Januari happenings

Häpp, häpp! Long time no see! Igen! Förstår inte vart tiden tar vägen... Nu är det i alla fall dags för ett inlägg om vad jag haft för mig i januari sen sist.

 

 

Under trettonhelgen for jag till sthlm och gick på stan en sväng. Köpte bland annat en ny liten gosse-säl att hänga på telefonen. ^^ Hann också med att ta en fika på stan med min bror och en kompis. Så här såg jag ut den dan: Tröja och shorts: H&M, bälte: D.I.A. och stövlar: Yumetenbo.
 

 
På kvällen var det fest hos samma kamrat som jag fikade med innan så efter att ha mellanlandat hemma hos brorsan och piffat lite såg jag ut så här. Klänning: Ma*rs, bolero: j.c., tights: Gina tricot. (Usch vad fläskig man såg ut, men det var ju precis efter jul. Har väl tappat ungefär två kilo julgodis nu... ^^; )

 

Dagen därpå såg jag ut så här. Kofta: Gina tricot, jumper: Kappahl och kjol: H&M. Älskar hängslekjolen och så saknar jag min gran! Den dagen köpte jag också min nya lilla leksak...




Jag har skaffat mig en surfplatta! Jag började bli lite trött på att surfa på min dator som dessvärre börja bli ganska gammal och trött... Så jag tänkte att det kunde bli ett fint komplement med en surfplatta. Sagt och gjort slog jag till och köpte en Asus Memopad HD 7, med rosa baksida! (Hihi, naturligtvis! ^_^) Är hittills väldigt nöjd med den, perfekt storlek att ha med sig i väskan också.


Helgen därpå for jag hem till K-d för att fira min syster. På vägen hem stannande vi och käkade på max. Tog kort på den sista av mina julnaglar innan den föll av. Trodde jag skulle fixat nya naglar till den helgen, men av en eller annan anledning så har det fortfarande inte blivit av... Till helgen kanske...



Som jag sa så firade vi min syster som fyllde 30! Hon hade släktkalas och jag fick hjälpa till och vara salladsansvarig. Det blev en väldigt trevlig kväll, med god mat och trevligt sällskap! Var finklädd i klänning från Zara och bolero från j.c. Hade pumps på mig under kvällen också, men det här var när jag åkt hem så då hade pumpsen åkt av.

 

Vintern kom ju äntligen till slut också! Det försvårar mitt arbete med att inventera kyrkogårdar en del men tusan så bra det är för humöret! Det börjar verkligen märkas att vi går mot ljusare tider igen också. Så skönt!!

 

Random outfit från förrförra veckan. Tröja och skjorta: H&M, rosett: Fokiwa.

   


Outfit från förra helgen när jag var på körövning. I vår ska vi sjunga Sabat mater av Poulenc. En riktig utmaning så det är jättekul! Tröja: H&M, shorts: Lindex och bälte: D.I.A.

   

Köpte två toppar på Lindex häromsistens också. Kunde inte motstå mina drömmars stad och min inre spelnörd! Har premiäranvänt Tokyo-toppen idag och måste säga att jag är helnöjd! (^_^)

 

Mer som hamnat i shoppingkorgen på sistone är den här söta tekannan från Åhléns och den lilla teburken bakom från Japanska torget. Kannan är perfekt för två koppar kvällste!


Avslutar med en outfit från förra veckan. Tröja: WeSC och kjol: H&M. Nu är klockan mycket och jag ska sova! Hoppas det inte dröjer lika länge till mitt nästa inlägg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar