22 april 2014

Glad Påsk!

Påskhelgen är över och jag har kommit tillbaks till min lägenhet igen efter att ha varit hemma på en välbehövlig långhelg hemma hos mamma. ^^


Jag åkte hem i torsdags kväll och kom hem i kväll. Så här fint blev påskriset efter att jag klätt det. Mitt eget här hemma har fått gröna blad men har istället inga små kärringar dinglande på grenarna...

På påskafton for vi ner en sväng på stan bland annat för att gå på museet. Nedan ser ni min påskaftonlook.




Jacka och kjol: H&M, t-shirt: Cubus, hatt och skor köpta i Japan.




Utanför museet hade de planterat en älv av krokusar skiftande i vitt och lila. Ber om ursäkt för bildkvalitén, jag glömde ta kameran med mig ner på stan.

På museet visar de just nu en Muminutställning! Passa på att gå dit om ni är i Karlstad, tror den håller på veckan ut...

 



Det som visas är en utställning av boken "Hur gick det sen" samt en mindre utställning med nordiska tecknare som påverkats och inspirerats av Tove Janssons arbete. Det var också lite bra fotoutställningar, bl.a Årets bild, och inte minst den årliga påskbrevsutställningen! Smått sanslöst att jag faktiskt vunnit den en gång, när jag var sex år, en hel evighet sen. Påskbrevstävlingen var bra mycket större på den tiden men det är kul att se att den fortfarande lever i högsta grad. Vi passade på att fika på museet också, som om allt påskgodis inte var nog... ;)

 

På påskdagen åkte vi till kyrkan på gudstjänst. Mycket folk och kaffe och lotterier efter. Jag vann en duk, förkläde och lite produkter från Nivea! Kul och trevligt och alla pengarna gick till internationella arbetet! Kul att göra av med pengar när man vet att det går till bra saker!




Min påskaftonslook: Klänning och jacka: H&M, t-shirt: Cubus och hatt: Åhléns.

Våren har verkligen kommit på allvar under helgen. På vår gata tittade vitsippor upp ur dagvattenbrunnen! 




Mamma hade fixat med fina små bellisar och tete-a-teter utanför ytterdörren. Måste fixa mina egna balkonglådor snart. Halvvissna ljung i dem nu...


I rabatterna tittar balkansippor, Anemone blanda, upp...


...och skilla och tulpan (vill minnas att det är Tulipa tarda?)...


...samt jättesöta vita pärlhyacinter, Muscari. (Och ja, vi behöver rensa i rabatterna.)


Här är jag i hissen på väg till affärn ikväll. Tröja: me Jane, shorts: Lindex, väska och hatt: 109. Här har våren kommit ännu längre. Ser fram emot att gå ut och titta på körsbärsblom imorrn! Hoppas alla haft en fin påskhelg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar