11 augusti 2013

Semester!

Äntligen har jag semester! Hade egentligen tänkt skriva redan i fredags men det har varit en hel del annat pyssel i helgen. Och så har jag njutit av att va ledig! Dock kändes det lite som att jag tjuvstartade semestern redan förra helgen när jag for ner till Falkenberg och det är vad jag tänkte skriva om nu!

 

Tågresan var behaglig på ovanvåningen i första klass! När jag närmade mig gbg fick jag syn på en svävande hand?


 

...som visade sig vara en av två luftballonger.


Väl på nästa tåg fick jag uppleva en fantastiskt vacker solnedgång utanför Varberg! Sen kom jag ner och blev upphämtad av mamma som bilat ner samma eftermiddag.


På lördagen var det riktigt varmt och äntligen skedde sommarens premiärdopp! Ja jag vet att det är lite skandal att det inte sker förrän i augusti...

För mig är det lite så att det inte varit sommar på riktigt om jag inte varit åtminstone några dar i mormors och morfars stuga i falkenberg, numera bara morfars. :( Den här helgen blev således sommarens besök. Att det blev just denna helgen berodde också delvis på att det var släktträff på morfars sida av släkten. Det var en trevlig tillställning och jag fick träffa en massa av mammas kusiner och en och annan syssling som jag aldrig träffat förut! ^^




Och så här såg jag ut på kalaset! Spetstopp: Lindex, kjol: H&M, skor: Jeffrey Cambell. Haha jag fick allt en del kommentarer om skorna, men det får man ju bjuda på! Jag måste försöka göra något åt att jag ser så avig ut när andra tar kort på mig också...


Dagen därpå gick inte mitt tåg förrän fram på eftermiddagen så det blev ytterligare ett besök på stranden. Miljön vid vår udde är så helt makalös. Det är nog en av mina absoluta favoritplatser på jorden. Det är något särskilt med Kattegatt också, havet med den perfekta sältan! ^^



Så här såg jag ut när jag åkte hem på söndagen. Lite närmare bild på spetstoppen från Lindex. Den är ny, köpte den för två veckor sen och den får hänga med till det varma Tokyo också!


Avslutar med en bild på mormors fina Hosta! Imorrn bär det av på den stora semesterresan till hostornas hemland! Whiii!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar