10 december 2013

Grönkål och glitter

Nattugglan ligger uppe igen fast hon borde sova... Upptäckte att jag inte gjort ett riktigt blogginlägg på nästan två månader... Bad blogger. Jag har helt enkelt inte haft lust antar jag. Mitt humör försvann med höstfärgerna och novembermörkret har varit ovanligt tungt för mig i år. Har varit mycket att göra på jobbet och när jag kommit hem har jag stuckit och tränat, lagat mat, diskat, tvättat och allt det där andra tråkiga som måste göras... Det har helt enkelt blivit lite lite tid över till bloggen.

Nu är det dock äntligen december och jag har adventspyntat här hemma. Tänk vad mycket lättare allt känns med lite extra ljus i fönstrena. ^o^ Snart är det jul! Min absoluta favorit av julmaten är halländsk långkål, eller stekt grönkål som den kallas kort och gott i min släkt. Jag brukar köpa fryst och laga lite året runt när suget blir för stort, men nu till jul så finns det färsk. Jag har faktiskt aldrig köpt det förut men hittade en förpackning och tänkte att jag provar väl. Hade dock ingen lust att göra det gamla vanliga så ikväll provade jag att göra soppa på den. Det blev gott men kändes inte alls lika speciellt som långkålen. Det påminde i själva verket lite väl mycket om vanlig spenatsoppa...


 För att göra november lite roligare försökte jag fylla helgerna med roliga saker. Jag fick äntligen mitt första riktiga övernattande besök här i min nuvarande lägenhet vilket innebar att det äntligen blev åtminstone lite ordning på vardagsrummet. Mina syskon var och hälsade på mig under en hel helg och det var mycket välbehövligt för oss allihop tror jag, men mig framför allt. Kvalitetstid!

Sista helgen i november åkte jag ner till skåne och hälsade på fina fina S. Vi gick på glitterfesten i år igen (min 6:e, herregud). Mycket var sig likt men jag kände att det verkligen är dags att lämna det hela för gott. Kontrasterna är dock stora, jag var nere förra året också och den sittningen tror jag var den mest spårade glitterfest jag någonsin vart på. I år var nog istället den absolut lugnaste av alla mina glitterfester. Jag hade trevliga bordsgrannar så det var det inge fel på, men jag tyckte aldrig att festen kom igång och lyfte som den brukar. Jag var faktiskt lite besviken på det hela. Trist! Att besöka S var dock underbart mysigt! Var kul att se hur hon bodde nu. Jag glömde faktiskt helt bort att ta bilder på oss, men vi matchade i silvriga paljettklänningar med glittriga kattörons-diadem på huvudet. Vi var såå söta! :P

Jag har dock bild på naglarna. Jag skrev ju tidigare i höstas att jag funderade på att prova bygga naglar på riktigt. Sagt och gjort så beställde jag hem grejer och fixade mina första egna naglar lagom till glitterfesten. Bilderna nedan är från förra veckan då naglarna var två veckor gamla. Dagen efter tappade jag den första nageln och nu är det fyra stycken som trillat av. De håller ändå betydligt bättre än vad vanliga lösnaglar gör. Jag har börjat fundera över julnaglarna och kommer nog fixa nya naglar nästa vecka. De nedan är bitvis lite tjocka och klumpiga men jag tycker inte det är så himla farligt för att vara första försöket. Genomskinliga med silver och rosa glitter!
 





Avslutar med dagens outfit. Jumper: Only, kjol: H&M, skärp: MA*RS. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar