4 januari 2014

Happy new year!

Gott Nytt 2014!
Ja jag vet att jag mobilbloggade redan igår, men här kommer årets första riktiga inlägg! Tänkte berätta hur jag firade in det nya året. I år blev det firande med mina syskon i Sthlm. Jag hade tänkt att jag skulle piffat mig hela eftermiddagen så jag var riktigt fin till kvällen... men så vart jag så himla trött att jag segade mig i sängen typ hela dan istället. Fick kasta mig igenom duschen, få på mig kläder, köra till sthlm och sminka mig när jag satt på tunnelbanan! (><) Så ursäkta om jag inte är mitt vackraste jag. ;)

Hur som helst så mötte jag upp mina syskon i Liljeholmen där vi letade upp en liten thairestaurang som hade plats för oss! Jag åt grön curry med grönsaker och tofu. Hur gott som helst!!


Älskade fiskfatet som min curry serverades på.


Så här såg jag ut!


Haha vi satt under en båge med fejk-gullregn, men vi tänkte att va tusan det är ju bara nyår en gång om året!



Till efterrätt beställde jag ananasglass som kom serverad i en ananas! Beställde en thai coffe också och jisses vad stark den var. (Var irish coffe fast med thailändsk whisky.) Jag undrar om killen som serverade oss spetsade den lite extra. Hur som helst kan jag verkligen rekommendera detta ställe, god mat, trevlig personal och bra priser! Så gå dit om ni är i Liljeholmen. ^^

När vi ätit klart stax efter klockan 22 fick vi syn på...


...en fruktpark! Vi var bara tvungna att prova lite grann. Nedan är jag i en jordgubbe, gud vad jag skrattade när mina syskon snurrade runt mig...





Min fina jacka är från Yumetenbo. Beställde den ihop med ett gäng stövlar i höstas.


Sen for vi hem till min styvbrorsa. Jag hade förberett med att köpa lite skumpa. Jag erkänner jag köpte den rosa enbart för förpackningen. :P Den andra är alkohlfri och köpte jag mest för styvbrorsan som inte dricker alkohol, och så öppnar han den aldrig! Ja ja den fick följa med mig hem så jag får väl festa till det lite nån helg framöver. Den rosa tog vi iallafall med oss ut för tolvslaget och så letade vi oss ut till den närbelägna vårbergstoppen.

Bilderna gör det verkligen ingen rättvisa men utsikten var helt fantastisk! Panoramavy över hela Stockholm som gnistrade längs med hela horisonten av fyrverkerier vid tolvslaget! Det ända som var läskigt var att folk smällde av raketer däruppe också och området var inte så stort och folk var alldeles för nära. Förstår inte vad som hänt med folks raketvett. Vad hände med säkerhetsavstånd och att varna andra liksom? Är faktiskt glad att värstingraketerna blir förbjudna för privatbruk till nästa nyår.




Jag hade en riktigt fin nyår i år så jag hoppas att kommande år kommer bli lika fint! Nu ska jag pallra mig i kläderna och fara iväg på helgens äventyr. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar