24 juli 2014

Bröllop i Bohuslän

Hjälp vad den här sommaren går fort! Kan inte tro att juli snart är slut... 
För en och en halv vecka sen var jag på bröllop nere på Tjörn. En av mina barndomskompisar gifte sig och jag var så glad att jag blev inbjuden och fick dela deras dag!


Bilade ner efter jobbet på fredagskvällen. Här kör jag över Tjörnbron! Åh, det var så länge sen jag var där nere så det var underbart att komma dit igen! Jag checkade in på vandrarhemsdelen på Bergabo hotell & konferens i Rönnäng. Supermysigt ställe, kan verkligen rekommendera det!
Kyrkan låg precis bredvid och eftersom sommarnatten var ljus kunde jag inte motstå att ta en kvällspromenad med lite kyrkogårdssightseeing...




Jag erkänner: jag är en total nörd på kyrkogårdar! Den här var fantastisk! En riktig klassisk bohuskyrkogård med bara ramgravar och grus. För mig som är från Mellansverige känns det rätt exotiskt. Jag fick nästan japanska vibbar av den!

Morgonen därpå vaknade jag upp och fick äta fin hotellfrukost!

 

Sen var det dags att börja göra sig iordning! Före...


...och efter!



Sminkningen blev lite sådär men jag blev sjukt nöjd med frisyren! Inspirerades av en frisyrartikel aprilnummret av egg. Klänningen är från Zara och skorna från Nelly.

När jag var halvvägs in i sminkningen kom min barndomskompis S med flickvän dit! Hade aldrig träffat henne men hon var precis lika trevlig som han är! Det var jag och S som var inbjudna av E:s klasskompisar från grundskolan så det kändes lite speciellt.


Jag utanför kyrkan. Ser ni utsikten?! Fantastiskt ställe och fantastiskt väder.


Vigseln var fin och de sa ja och fick sedan pussas på kyrktrappen!

Sedan var det stort kalas med middag i bygdegården. Tror det var bortåt 150 gäster... Rätt rejält med andra ord.

Bröllopstårtan serverades som värsta tårtbuffén i trädgården. Den hade vissa internationella inslag...


Brudens mor är från Norge, så det fanns kransekage. Supergod! Och min kompis E:s pappa är från Tyskland, så de uppvaktades även med en tysk bröllopstårta!


Brudparet sysslar bägge med folkmusik så efter middagen var det snabbkurs i shottis och slängpolska inför kvällens dans! Brudparet fick så klart inviga dansen...


Efter en mycket trevlig kväll promenerade jag tillbaka till vandrarhemmet på nattekvisten.


Slänger in ett gäng selfies med bättre bilder på smink och hår!
 




Efter att ha käkat hotellfrukost igen morgonen därpå tog jag en liten omväg hem och åkte förbi skärgårdsöarna Askeröarna. Jag tillbringade delar av uppväxtens somrar där då mammas mans föräldrar bodde där när de ännu var i livet. Var ett tag sen jag var där så det var nostalgiskt och väldigt mysigt. Jag passade på att ta årets första havsbad vid den gamla simskolan där jag tagit ett antal märken!


Skulle ja våga?

   

Det gjorde jag naturligtvis! Och Skagerack visade sig vara riktigt varmt och trevligt!

Avslutar med en bild på naglarna jag fixade helgen till ära.

 
Får se hur länge de sitter. Om lite mer om en vecka är det dags för nästa bröllop och tills dess vill jag ha nya naglar! Men nu blir det sängen... Godnatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar