8 juni 2013

Födelsedagen!

Tänkte att jag äntligen skulle göra ett ordentligt inlägg... och vad passar väl bättre att skriva om än sin födelsedag! ;)

Jag vaknade som jag skrivit tidigare själv och åkte till jobbet där de ju inte heller visste att jag fyllde år men efter efter ett tag fick folk nys om det så jag fick några grattis. ^^ Lite finklädd var jag iallafall dagen till ära. Gammal klänning från Vila.


Men efter jobbet åkte jag hem och svidade om och begav mig till operan där min syster satt och väntade på trappen utanför. Det var jättelänge sen jag var på något dylikt och jag har aldrig varit på operan i sthlm förut. Jättefint hus, väldigt pampigt med stora stentrappor upp till salongen.


Operafin teresian: klänning: Lindex, skor: Randa (köpta i Kyoto).


Jag vid ingången till vår loge. Kändes otroligt lyxigt att säga att man satt i en loge! Haha. Vi satt på första raden på de bakre platserna på sidan så sikten var rätt skymd när de var på vår kant av scenen.


Jag i logen innan det började. Folk har inte att sig än som ni kanske ser. Jag är ju en riktig gammal Shakespeare-nörd och Romeo & Julia var en av mina absoluta favoriter under uppväxten. Jag har inte varit på balett mer än en gång tidigare men eftersom jag kan historien såpass bra så hängde jag med väldigt bra. Jag tyckte i det stora hela att föreställningen var väldigt bra, speciellt Romeo & Julias kärleksscener samt när Julias mamma sörjer Tybalt var bra. Det enda minuset var att slutet blev väldigt stressat. Han hade klippt bort hela prästens roll med gifter hit och dit så i princip dog de bara helt plötsligt vilket var lite märkligt. Jag vet inte riktigt varför heller för det fanns gott plats till att göra något bättre av det...


Vi hade utsikt över vad jag listade ut måste vara den kungliga logen. Den gapade tom och mörk, inga kungligheter där minsann. Men det blir det mer av i eftermiddag! Min gamla favoritsessa Madeleine ska ju gifta sig idag!

När det hela var slut gick vi ut och där blev jag rejält överraskad av att min styvbror satt och väntade! Blev presentad med en t-shirt som jag blivit lovad i julas och sedan helt glömt bort! ^^


Kvällen avslutades på fik med kladdkaka och alkoholfri mohito!


...trodde jag. Men när jag kom hem hade min söta lillebror under kvällen stått och bakat en tårta till mig! Så kvällen avslutades i själva verket med tårta hemma i köket på nattekvisten! Perfekt födelsedag!


Tänkte bara avsluta med att slänga in en bild på min nya telefon! Eller ja, min och min. Men dagen efter min födelsedag fick jag en ny telefon på jobbet! Chefen tyckte att jag behövde en som det gick att ta bra bilder med så nu håller jag på och lär mig funktionerna i en Sony Xperia L! Visst är den snygg? ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar