29 juni 2013

Juni i bilder

Oj det var riktigt länge sen jag gjorde ett ordentligt inlägg. Den senaste månadens fritid har mestadels gått åt till flytten. Detta plus att jag ännu inte har något internet i min nya lägenhet är de stora anledningarna. Men till veckan hoppas jag att det äntligen kommer börja fungera! Nu sitter jag hemma i Värmland hos mamma och tittar på tv. Di gamla är ute på semesterresa och kommer hem imorrn. Själv har jag åkt hem över helgen för att städa klart min gamla lägenhet.

Men nu tar vi det från början. Juni i bilder! Blir lite blandat random outfit-bilder med lägenhet och lite annat...

Den 5:e fick jag hämta ut nycklarna till min nya lägenhet. 2 rum och kök med balkong! De bruna sovrumstapeterna var värre än jag mindes dem så ni kan tänka er min lycka när jag plötsligt fick ett telefonsamtal om att jag skulle få nya! De gamla var som ni ser inte särskilt snygga. Dock ett stort plus för väggen med garderober i sovrummet, att matplatsen är i ett burspråk i köket och balkongen! Som jag längtat efter den! Tror jag kommer trivas bra här. ^^






Nationaldagen firades med sverige-naglar! Det var rätt tomt på jobbet dagen efter, de flesta var lediga. Det hade ju varit schysst att flytta in redan då men jag hade fått reda på att de skulle slipa om golvet i vardagsrummet och det har man ingen lust att flytta dit möbler i. Sen blev det ju tapeter också men det visste jag inte från början. Dagens kläder var tröja: sheinside, shorts: H&M.
 
Istället åkte jag hem över helgen. Jag hade en himla massa packande kvar att göra så helgen bestod mest av kartongpackande och ett prinsessbröllop! Men helgen började med att jag blev bjuden på middag på restaurang när jag kom hem! Mor och hennes man firade att de fått semester. Jag åt vegetarisk ceasarsallad och crema catalana till efterrätt. Gott!




En hemsk outfitbild från den 7:e. Jag var sjukt trött på att packa kartonger och började få panik över att jag inte blev klar. T-shirten är ialla fall ny! Fick den av styvbrorsan i julklapp/födelsedagspresent. I ♥ k-pop! Hihi! Kjolen är från H&M.


Ytterligare en random outfit tagen på jobbet veckan efter.

Den veckan fick jag reda på att jag skulle få nya tapeter, fick välja dessa på impuls mycket snabbt och sedan fixade de! På fredagskvällen hade jag nyslipad parkett i vardagsrummet, nya tapeter i sovrummet och en ny lampa i badrummet! (Nån tidigare hyresgäst hade satt upp en hemsk ikea-spotlight som inte gav nåt ljus i badrummet alls. Behöver ju tusan bra belysning för sminket! Viktigt!!) Nedan ser ni de nya tapeterna. Jag är faktiskt stormförtjust. Det blev så snyggt!! Ett helt nytt rum. Haha, men frågan är väl om nästa hyresgäst blir lika förtjust... Smaken är ju olika, det finns säkert de som älskar mörka bruna tapeter...




Sen var det bara att flytta in! Hela helgen gick åt och jag hyrde en liten lastbil för första gången. Det var tur det, tur också att jag hade min supersnälla bror till hjälp! Och att mitt nya hem har hiss upp! Såå mycket lättare att flytta in till husets översta våning då!

Sen var det en ny arbetsvecka som började med att jag var ute på kyrkogårdssyn med utskottet. Superkul faktiskt! Dels fick jag se en del av samfällighetens kyrkogårdar som jag inte sett än och dels fick man höra en del smågnabbande politiker. Hihi! Nedan ser ni en bild från den kyrkogård jag tyckt bäst om hittills här. Det var dessutom en fantastisk utsikt därifrån! Så åker ni förbi är det definitivt värt ett besök. Hacksta!





Ytterligare en outfit. Kan faktiskt vara min juni-favorit, enkelt men snyggt! Jumper: topshop, kjol: H&M, skor: skopunkten.

Sen var det midsommar! Fixade en ordentlig gyaru-sminkning för första gången på länge och kände mig riktigt fin i min rosa långklänning! 



Midsommarafton firades traditionsenligt med blommor, sill, färskpotatis och jordgubbar! Och självklart sju sorters blommor under huvudkudden! ;)

Resten av helgen ägnades åt flyttstädande i Säffle och faktiskt en liten tvätt av pärlan (bilen min). Nedan en bild från hissen i söndagskväll när jag kom hem igen, trött och go. Jacka & shorts: H&M, t-shirt från en Shakira-konsert.


I måndags åkte jag till sthlm och besökte bror min en sväng, jag hade glömt mina kokböcker hos honom. Den stora anledningen var dock ett besök på Hemtex och Ikea. Fick ju ett presentkort i födelsedagspresent på ikea så nu har jag köpt ett nytt köksbord och en ny cd-hylla! Kommer nog bli en hel del besök framöver misstänker jag. Den blåvita billy-hyllan nedan skapade faktiskt stort habegär hos mig, men jag tror inte att jag behöver ytterligare en bokhylla nu... Eller? Jag skaffade också nya gardiner och gardinstänger. Och jag har fått upp dem också så nu ser det bebott ut utifrån ialla fall! Invändigt är det fortfarande ett enda kaos av kartonger.



Haha, som om jag inte har nog av kartonger att packa upp redan? :P 


Slappisoutfit från igår: tröja: sheinside, t-shirt och tights: Gina tricot, skor: skopunkten.


Jag har äntligen fått upp en balkonglåda också! Innehållet blev lite random eftersom jag fick dem gratis. Lobelia, fuchsia och rosenskära. Hoppas det kan bli snyggt ändå! Har en låda till att plantera som jag ska köpa blommor till. Planen är väl att tänka till lite mer på designen till den lådan. ^^


Slutligen jag idag! T-shirt: Gina tricot, kjol: Bikbok, skor: skopunkten. Så där ja, det var alles! Nu blir det sängen för mig! Imorrn ska jag bli klar med flyttstädningen i Säffle och på måndag lämnar jag nycklarna. Ytterligare en epok i mitt liv tar slut! God natt på er alla nattugglor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar