13 maj 2014

De senaste dagarna...

Så... hej hej igen! Vad har hänt sen sist? Jag kom visserligen lite sent men hade en jättetrevlig fredagskväll hos min kompis D. (Såg sen att det visst var fredagsfräckis jag var på!) Jag och min brorsa övernattade där och efter att ha blivit bjudna på frukost for vi ut på stan. Brorsan var en ängel och följde med mig i affärer hela eftermiddagen. Tack bror!
Vi avslutade dagen med finfika med wienerbröd! (Ursäkta att jag ser lite trött ut, men sminkningen var rätt bra.) Hade en bra dag med mycket bra shopping. Sen mellanlandade vi hemma hos brorsan och slängde ihop lite käk innan det var dags att fara hem till C och titta på eurovision! Var ett mycket svårtippat startfält men favoriterna för mig var Sanna och Conchita Wurst. Sanna urförde nummret kanon tycker jag. Magiskt, jag fick tårar i ögonen. Och Österrike sen. Bara att kapitulera! Såå rätt låt och artist dom vann. Grattis! (Tröjan med blad köpte jag i lördags och premiäranvände den samma kväll. Bilden är från när jag kom hem på natten.)
Insåg ytterligare en gång vad mycket gemensamt gyaru-sminkning har med dragqueen-sminkning. (Eller iallafall brukade ha.) Nedan ser ni omslaget på det senaste nummret av egg som landade i min brevlåda idag. Blev väldigt förvånad när jag först såg omslaget på nätet häromsistens. Började verkligen undra vart tidningen är på väg, och nu verkar det bekräftat att nästa nummer blir det sista. Efter 19 år lägger de ner. I det här nummret tog Yukina examen från egg. Hon är en av de modeller som varit kvar längst, tror hon är 25 nu. Lite för mager men fortfarande gourgeus! Tror min favvomodell Manya tog examen i förra nummret (majnummret), måste försöka få tag på det. Köpte aprilnummret på sf-bokhandeln i helgen. Juninummret som jag fick idag var inte så upplyftande. Alldeles för mycket pasteller och snälla flickor. Antar att det inte säljer att vara en vild och sexig tjej längre så det kanske är dags att blicka vidare. Lite tråkigt. Jag hoppas iallafall att de gör ett riktigt bra sista nummer. Det får jag se om en månad!
Nu är det dags att krypa till kojs. Var uppe alldeles för länge igår och bakade muffins. Var min tur att ta med fika till kören ikväll. Det blev riktigt fina och goda hallonmuffins som jag fick en hel del beröm för!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar