28 november 2011

Första advent

Denna vecka har varit lite turbulent vilket har gjort att jag inte ägnat någon tid åt min lilla blogg. Det har hänt en del saker både roliga men också väldigt, väldigt tråkiga som jag inte har lust att tala om just nu. Idag är det i alla fall äntligen första advent och december närmar sig med stormsteg! (Det stormar och blåser som tusan ute ikväll dessutom.) Det är så mysigt med stjärnor och adventsljusstakar i alla fönster. I förmiddags var jag ner till kyrkan och sjöng adventsånger med kören i gudstjänsten, något som ytterligare ökar på stämningen. (^_^)
Jag såg till att vara lite adventsfin idag. Har haft på mig jumper från topshop, kjol från days of freedom (shibuya 109) och knästrumpor från LDS (shibuya 109). Hann måla naglarna röda och fina igår också!


För att ytterligare öka på julstämningen var jag ner på julmarknad på Alsters herrgård med mamma igår. Vi gick omkring och tittade på allehanda slöjd, konsthantverk och pyssel samt provsmakade marmelader, nybakade bröd och marsipangrisar medan det mörknade allt mer. Vi hittade en jättefin krans till dörren också! Kärlek vid första ögonkastet. ♥
Bilden blev rätt suddig för det började bli så mörkt, men den kanske förmedlar känslan ändå?


Under tiden som jag satt och skrev detta slog klockan tolv och första advent var över. Nu ska jag sova och samla krafter för en ny vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar