13 maj 2012

Glasögon

Häpp nu är jag tillbaka lilla blogg! Nu har jag återigen tagit paus från det hela... den stora anledningen denna gång beror på bokserien Sagan om is och eld också känd som tv-serien Game of thrones. Jag har under vintern följt första säsongen på svt och har förstått att den andra säsongen går just nu i USA. Men jag är ju lite lat och orkar inte bemöda mig om att leta reda på den och titta utan textremsor... så jag gick och köpte böckerna istället! Jag köpte de två första för två veckor sen och det är den stora anledningen till att jag inte bloggat något, jag har knappt haft på datorn utan bara läst och läst och läst... Första boken visste jag ju redan vad som hände eftersom jag sett det på tv, men jag tyckte ändå att det gav rätt mycket. Man kan läsa mycket mellan raderna i en bok som går förlorat i adaptionen till en tv-serie. Andra boken har jag slukat den med och idag har bok tre införskaffats, förhoppningsvis lika spännande den!


Som ni ser har jag också skaffat mig nya glasögon! Var och hämtade ut dem idag så de är helt färska. Jag har inte riktigt vant mig än, var länge sen jag hade så stora glasögon... Men det var på tiden att jag skaffade nya, mina gamla har varit lappade och lagade i ett års tid ungefär. (^^;) Bågarna är ett par Oscar Jacobson. Vad tycks?


Vi får se om jag dyker upp lite mer den närmaste tiden, jag har en lista på saker jag faktiskt vill blogga om. Kanske skulle försöka mig på ett inlägg om dan under kommande veckan?

2 kommentarer:

  1. JA! (ಠ_ಠ)
    Och jag gillar verkligen dina nya bågar! Man kommer verkligen se ögonen, till och med när du har gyuary sminket på! : )
    Hur som helst, jag funderar definitivt på att höra böckerna som ljudböcker... Alla ger dem positiv kritik.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja det gick ju inte så bra... :P
      Det roliga var att min mammas reaktion var att det var riktigt snyggt med mina lösögonfransar till glasögonen. Jag tror hon börjar vänja sig, jag kör på gyarusminkning så gott som alltid om jag sminkar mig när jag är hemma på helgen. I början trodde hon att jag höll på att tappa underfransarna efter som de inte sitter kant i kant med ögat... Hihi >.<

      Radera