28 december 2012

God fortsättning!

Så var julhelgen över med allt vad det innebar. Det har varit jättemysigt som vanligt med firande med mina olika familjekonstellationer. Julaftons morgon började som vanligt med frukost med gottetallrik. Detta är en tradition från mormors släkt, tror det är smålänskt(?).


Sen avlöpte dagen traditionsenligt med besök i kyrkan, jullunch, Kalle Anka och julklappsutdelning! Nedan julaftonsfin teresian. (^_^)



 Vår julgran med alla julklappar under! Jag fick en massa bra julklappar! En del dyker nog upp i bloggen så småningom...


På juldagen for jag och bror hem till våra styvsyskon och deras mamma för vår sedvanliga "lilla julafton" med julmiddag och julklappsutdelning! I år var det jag som fick agera tomte och för att effektivisera det hela något tog jag ett helt packe julklappar åt gången. Hihi! Jag har på mig min sammetsklänning som jag brukar använda till jul, köpt på Cassels. De gröna raggsockorna är mest för att det är svinkallt på golven i gamla hus...

På annandagen var jag och lyssnade på pappas orgelkonsert, men det har jag inga bilder från. Jag har gjort en del kul grejer igår och idag också så det kommer nog kanske ett inlägg till senare ikväll... Tills dess önskar jag er en trevlig fredagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar