24 december 2012

Julstök

God Jul allihop! Ja det har ju egentligen redan hunnit bli julafton. Jag ligger i sängen och ska strax sova men jag tänkte blogga lite om de senaste dagarnas julstök först. Jag åkte hem till mamma i torsdags kväll för att börja med julförberedelserna. På fredagen bar det sedan ut på stan för julklappsshopping med syr min. Det var väldigt trevligt för vi ser inte varann alltför ofta. Blev en trevlig lunch ute på stan med lite trevligt familjeskvaller också!


Redo för att åka ner på stan. Kofta & jumper: H&M, kjol: New Yorker.


Fredagens sminkning. Använde mina bruna café mimi-cirkellinser. Är faktiskt väldigt förtjust i dem. Mamma tycker jag ser läskig ut men att de här är något bättre än princess mimi-linserna...


Innan fredagen hade jag inte köpt en enda julklapp. Sen kom jag hem med den här bibban kassar och hade köpt alla utom farmors! (Hon fick en julblomma idag.) Var också rätt nöjd att jag faktiskt inte köpte mer än en enda sak till mig själv. Brukar ha rätt svårt att låta bli... Dagens inköp var dock planerat...


...En ny almanacka inför 2013! Visst är den söt?


På fredagskvällen började jag baka årets sats med halvmånar som sedan blev klara på lördagen. Det är den julkaka som har blivit mitt uppdrag de senaste åren.


På lördagen var vi ut till stugan och tog hem en gran. Och när vi kom hem så ställde sig jag och mamma och fixade julgodis innan det var dags för säsongens sista avsnitt av Downton abbey!


Jag igår, spetsklänning: H&M.

Idag har jag och brorsan varit iväg och fikat hos farmor ihop med pappa, farbror och hans sambo. Det var väldigt trevligt med en liten paus i julstöket. När vi kom hem blev det desto mer stök! Mammas man hade tagit in granen och satt i belysningen så nu var det dags för oss att klä den!


Och så här blev den! Före och efter! Tycker att jag och mamma såg ut en fin liten gran i år. Vanliga Picea abies är ändå de finaste...


Jag hänger upp den sista prydnaden! Fixade en flätuppsättning idag för första gången på mycket länge. Jumper: Yesstyle, kjol: 109.


Jag har under helgen också hunnit med att fixa ett set med julnaglar som jag klistrade på innan jag for till farmor. Årets julnaglar fick lite pakettema!


Oops, nu är klockan jättemycket och jag ska sova så jag orkar upp till gottetallriken till frukosten imorrn bitti! Godnatt och God Jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar