28 december 2012

Pink tree & pink DVD

Idag for jag hem för att kolla till min lägenhet och vattna mina blommor. På vägen hem stannade jag till på Rusta för att köpa en grej jag länge funderat på att skaffa mig...


 Tadaa! En rosa julgran! Rusta reade ut alla sina julsaker så den kostade bara 200 kr! Kan det vara värt. Så nu har jag en egen julgran. Tänkte att det kunde vara trevligt att ha en hemma i lägenheten, men att det förmodligen kommer dröja rätt länge innan jag firar jul hemma hos mig själv och kan passa en levande gran. Och ska man ha en plastgran kan man lika gärna ha en som ser riktigt kitschigt konstgjord ut!


Jag pyntade den lite grann bara med ett par turkosa och rosa glaskulor som jag köpte på Åhléns för ett gäng år sen. Jag har ingen ljusslinga än, får försöka fixa mer pynt till nästa år. Det får räcka med granen i år! (^_^)

När jag kom hem visade det sig att jag hade ett paket som legat och väntat på mig på posten sen innan jul. Det innehöll något jag verkligen sett fram emot. Yamashita Tomohisas nya konsert-DVD, EroP, inspelad på Yoyogi i slutet av augusti!


Detta måste vara den största och lustigaste DVD-förpackning jag någonsin fått!


När man fick ut "läpparna" ur förpackningen och öppnade dem innehöll de två dvd-skivor och en riktigt fin liten booklet med en massa bilder i. Sitter just nu och ser slutet på den första dvd:n som är själva konserten. Den andra skivan tror jag är bakom-material. Och jag kan bara säga att herreguud vad bra han är! Min inre fangirl sitter och skriker, gråter och skrattar om vart annat. Vill se honom live på riktigt på en solokonsert! Han lever verkligen upp till namnet Ero-P! (>.<)

Paketet innehöll också några CD-skivor jag beställt men jag tänkte att jag kanske skulle göra ett rejält skivinlägg snart med årets skivköp. Det har blivit några stycken... (^^;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar