22 april 2013

Kulturnatt

I lördags var det kulturnatt i Stockholm med en massa evenemang runt om i stan och fritt inträde på en massa museer och liknande. Efter att ha bjudit hem mina syskon på middag så gav vi oss ut på stan. Jag och syr min begav oss till observatoriet...


...där vi fick chansen att spana i stjärnkikaren! Ni får ursäkta det här inläggets dåliga bildkvalitet, jag glömde kameran hemma så det blir mobilbilder utan blixt.


Här är fönstret i taket som man kikade ut ur. Det vi fick se i kikaren var Jupiter. Man såg faktiskt planeten som en stjärna med blotta ögat från marken, men i kikaren såg man också tre av dess månar!

Efter observatoriet bar det vidare till kvällens huvudattraktion, tekniska museet, där vi återsågs med våra bröder och lite annat bekant folk. Det har varit tv-spels-utställning på tekniska under en tid nu (som min styvbrorsas pärlplattor varit en del av) och nu avslutades utställningen med dunder och brak! Det var tv-spelsmusik både med blåsorkester och livebandet Superplay! Mycket trevligt med många gamla låtar från barndomen! ^^ Det fanns också bar så man kunde ta sig en öl, samt bord där man kunde pärla lite! Jag försökte göra en eldblomma, men den blev väl lite sådär...




Jag försökte ta lite outfit-bilder när jag kom hem på nattekvisten, vart för stressigt när vi skulle iväg innan. Jag var riktigt nöjd med håret men sminkningen blev kanske lite sådär. Jag experimenterade lite och försökte göra cateye-eyeliner med mörk ögonskugga och jag är inte helt övertygad. Det gick lite fort när jag gjorde det. Fick dock komplimanger under kvällen att jag hade stjärnlika ögon! ^^ Måste vara cirkellinsernas förtjänst... :P

Jag hade på mig en riktigt gammal favorittopp från H&M och en kjol från Gina tricot. Detta matchade jag med högklackade loafers och kamoparkas.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar