10 april 2013

Mitt hem

Oj oj, nu närmar det sig med stormsteg. Kan inte riktigt ta in att jag kommer flytta härifrån på lördag. Eller nästan, jag flyttar ju faktiskt inte härifrån på riktigt förän i juni, men på lördag blir jag inneboende hos lillebror för ett litet tag framöver. På måndag börjar jag äntligen jobba igen! Nervöst!

De senaste dagarna har jag mest softat runt och börjat rensa i lägenheten, borde väl börja packa ner saker också men jag har inte kommit så långt med det än. Blir nog ett par helger hem för att packa flyttlådor under våren tror jag. Planen är iallafall att jag ska börja packa kläder och sånt man kan behöva närmsta månaderna imorgon. I fredags tog jag iallafall lite kort på min gulliga lägenhet så det här blir ett riktigt "hemma hos teresian"-inlägg. Så här ser det ut hemma hos mig! ^^

Vardagsrummet





Sovrummet





Hallen



Köket


Så här har jag bott det senaste året typ. Badrummet har jag visat någon gång tidigare. Den uppmärksamme ser att jag fortfarande inte fått upp alla flyttkartonger efter ett år här. Typiskt mig, undrar hur långt det kommer dröja nästa gång?
Som ni kanske märker så gillar jag en kombination av vita och färgglada möbler. De flesta av mina möbler kommer från ikea och man kan väl säga att jag väljer inredning som gör mig glad och som jag mår bra av. Livet är för kort för att omge sig av tråkiga grå möbler. På väggarna har jag affischer på mina favoritartister samt en del konst, det mesta egenproducerat från min konstskoletid, men jag har några grejer på väggarna som andra gjort också. Jag tycker det är jätteviktigt att ha fina saker på väggarna för att trivas. Det värsta som finns är kala väggar, så ohemtrevligt så det är inte sant.


Hemmasoftis teresian ikväll: t-shirt: från England, mjukisbyxor & strumpor: H&M.

Nu blir det middag framför trädgårdsonsdag! Trevlig onsdagskväll. ^^

1 kommentar:

  1. Det är ju fint alltså! Men, om du flyttar och jobbar kan du ju alltid komma hit och hälsa på! ; D

    SvaraRadera