14 april 2013

Nordiska trädgårdar

Nu sitter jag hemma i tv-soffan igen efter en inspirerande eftermiddag på trädgårdsmässan Nordiska trädgårdar. Jag har tittat på en massa växter, provklämt sekatörer och träffat en vän jag inte sett på länge!


På mässan fanns självklart en väldig massa växter, men också maskiner, redskap, trädgårdskläder, växthus, dammar, mat, marksten osv... och i en monter träffade jag plötsligt på dissa trevliga krabater. Koi-fiskar!


Vid toaletterna fanns en väldigt fin växtvägg. Vet inte om den alltid är där?
En väldigt viktig del på mässan är utställningsträdgårdarna. Det är alltid trevligt att bli inspirerad av plateringarna. I år fanns det både trädgårdar och små balkongträdgårdar utställda.



I Skansens trädgård hade en äng med reklam för sommarens kommande slåtter plockats in!




I Frodas utställningsmonter som innehåll både rymdodling a la Nasa och fantastiskt söta tete-a-teter träffade jag på min kompis Stina som var där och hjälpte till! Väldigt trevligt!





I den balkongutställning jag tyckte bäst om växte det både ut från väggarna, uppåner i taket och upp genom mattan!



En väldigt enkel men ack så inspirerande rabatt! Älskar kombon.
Jag har ju ännu varken trädgård eller balkong så några växter köpte jag inte. Jag gick dock därifrån två trädgårdsböcker rikare och med en liten påse frön med luktärterna på bilden nedan. Hoppas de vill växa på min balkong i sommar!


Nu ska jag dricka te och sova ordentligt så jag orkar upp till första dan på nya jobbet imorrn. Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar