24 maj 2013

Musik, bilar och en födelsedag

Häpp så har det gått en vecka igen... Jag hade egentligen tänkt skriva det här inlägget redan i måndags men så kom det en hel del jobb och annat i vägen. Har varit så himla trött den här veckan så jag har inte orkat göra nåt när jag kommer hem på kvällarna. Riktigt scary med detta att folk springer runt och tuttar eld på bilar lite varstans runt stan. Är skitnervös varje morgon att det ska ha spridit sig till den här avkroken av stan också. Jag lever iallafall fortfarande som synes på den dagsfärska bilden nedan!


Dagens outfit: jacka: H&M, t-shirt: från Magnus Uggla konsert, jeans: Gina tricot, skor: Skopunkten, väska:109.

Men vad jag egentligen tänkte skriva om var förra helgen. Efter att ha slutat jobba på fredagen åkte jag hem, svidade om bytte lösfransar och stoppade i linserna...


Förra fredagens worklook: blus: H&M, jeans: Gina tricot, skor: Dinsko.
Fick kommentaren "Schysta espadrillos!" av vaktmästaren på bygget när han såg mig i fikarummet. Haha!

 

  

 Kvällsoutfit: (samma) blus och hängsleshorts: H&M, bälte: 109. (Jag gillar verkligen mina nuvarande cirkellinser...)


Det var riktigt sommarvarmt ute och efter att ha snörat på mig ett par bekväma converse satte jag mig på tunnelbanan in till stan, mötte upp med bror och bekanting och åkte till...

 

...Grönan och kvällens spelning med The Sounds! Det var riktigt schysst! Sommarsäsongen har börjat.

Dagen därpå gjorde jag inte så mycket... gick runt och var sur på att vårt internet inte funkade... Men på kvällen var det Eurovision och då är det ju helt omöjligt att vara sur! ^^ Vi fick hem styvbrorsan och en arbetskamrat till brorsan till evenemanget och hade en riktigt trevlig kväll.
Jag höll på nederländena och konstigt nog rumänien. Blev fullständigt övervunnen av deras countertenor, duktig kille och vilket underhållning! ...Men det var inte helt överraskande att det gick som det gick, helt ok låt som vann så: Grattis Danmark! Hoppas jag kan åka dit med kära sukie-chan nästa år när vi nu inte kunde fara till malmö.. ^^


Eurovisionlooken: jumper: Bikbok, shorts: H&M, örhängen: Topshop.

På söndagen vaknade jag och styvbror som sov över och gick upp och sjöng för kära lillebror! Han fyllde år och fick det här fina paketet av mig! (Kan vara bland det snyggare jag gjort. Hahaha!) Det innehöll...



...en kastrull! Tyckte att han kunde behöva en till. ;)

Efter frukost och bullfika med två av hans kompisar bar det av in till gamla stan och slottsbacken. Vi hade hört att det skulle fara förbi en del av bilarna i gumball-loppet den här eftermiddagen. Det var vi inte ensamma om att ha hört...

 

Det var mycket folk vid slottet som väntade på fina bilar. Väntan blev dessvärre lång och vädret slog om och från att ha vart super sommarvärme blev det plötsligt kallare och småregnigt. Jag tröttnade efter ett tag och satte mig på trottoaren.

 

Men så till slut kom det äntligen lite bilar....





Flera fina! Men den sötaste var nästan den nedan som vi såg parkerad på gatan, tror inte den var med och tävlade dock...


Lite trötta och småfrusna insåg vi plötsligt att vi inte ätit middag än. Det blev födelsedagsmiddag på Blå porten vid slussen. Kan verkligen rekommendera deras söndagsmeny. Vansinnigt gott och inte så dyrt. Vet dock inte om det var min hunger som gjorde att jag tyckte det var så himla gott. Åt stekt strömming med potatismos och lingon, det syns lite dåligt på bilden.. ...men gott var det! ^^


Som vanligt tog detta mycket längre tid än vad man tror att skriva och ladda upp och klockan blev plötsligt mitt i natten. Men då hann jag ju packa ihop väskan så den är klar till imorrn, för efter jobbet bär det av på långweekend med festligheter i Halland! God natt alla nattugglor därute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar