5 maj 2013

Wake up!

Konstig rubrik att använda mitt i natten kanske, men jag sitter just nu uppe och tittar på Ayumi Hamasakis nyårscountdown 2012-2013 A~WAKE UP~. Japanska YouTube firar golden week med att ha musicweek. En av alla artister de delar med sig av är Ayu och jag är så glad! Jag var ganska besviken över att hon inte livestreamade i år (hon gjorde det både nyår 2010 och 2011), men då fick jag chansen nu istället! Passa på ni som är intresserade. Klippet ligger om jag har förstått det rätt bara uppe till 22:59 japansk tid, (15:59 svensk tid). Ni hittar konserten här!

Annars har jag haft en riktigt fin lördag. Jag mötte upp med min fina vän C på stan och fikade med henne i nästan två timmar. Vi hade inte setts sen i vintras, så det var riktigt trevligt. Hon har gått och blivit värsta hälso- och träningsmäniskan, det är inte utan att jag blir lite inspirerad. Måste se till att rycka upp mig snart och börja träna jag med, kontorsjobb blir man varken stark eller får kondition av. (^^;)

Fika! Lånade bilden från C. Tack så mycket!

Nedan lite bättre bild på dagens outfit. Jacka: H&M, klänning: Åhléns (väldigt gammal), ballerina: Skopunkten.



Efter fikat gick jag på en shoppingrunda på stan. En av de stora fördelarna med att bo i sthlm är att affärerna har öppet länge på helgen med. Det blev både lite planerade och en del impulsköp idag...


Planerat: Svart kjol och vita spetsshorts på H&M. Spetsshortsen köpte jag framför allt för att använda som "safety shorts" under klänningar och kjolar som egentligen är lite för korta...


Impulsköp 1: Ett par snygga roséguldsfärgade örhängen från Topshop.


Impulsköp 2: Ett ansiktsserum från L300. Det ska var fuktgivande och utslätande... Ska bli spännande att se om det hjälper något mot de små rynkorna som börjar synas i pannan min...

Under tiden som jag skrivit inlägget har Ayu-konserten hunnit passera 12-slaget. Jag hade hoppats att jag skulle fått chansen att se henne i sommar men det verkar inte som att det kommer bli så... Kanske ska köpa den här konserten på dvd istället, för den var riktigt, riktigt bra i år. Godnatt på er alla nattugglor därute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar