1 maj 2013

Valborg

Igår var det valborgsmässoafton. Mitt kontor stängde egentligen vid lunchtid, men då jag inte jobbat så länge och jobbat in tid än så var jag kvar och jobbade på eftermiddagen med. Till slut pallrade jag mig ändå hem, bytte till ett par festligare lösögonfransar och kände mig redo att ge mig ut och fira våren!


Jag och min bror bestämde oss för att åka in till Riddarholmen inne i stan där vi hade hört att det skulle vara brasa. Vi vart lite sena så vårtalet var över och elden redan tänd när vi kom fram. Lite sång fick vi ändå då det stod ett gäng grabbar och sjöng sköna maj när vi gick upp från tunnelbanan!


Det var väldigt mycket folk och man skymtade bara brasan inne i folkhavet. Efter ett tag tog vi oss lite längre fram, men vi orkade inte knö oss ända fram. Man kunde lätt insupa lukten av brasa och känslan av vår ändå!



Utsikten var iallafall fantastisk och det är såå skönt att det äntligen börjar bli ljust på kvällarna! När vi hade fått nog av brasan promenerade vi runt en stund på söder innan vi åkte hem. Jag hade en riktigt mysig valborg.



Tänkte att jag slänger med en outfit-bild från i måndags på köpet. Alla kläder är från Gina tricot. Nu ska jag sätta igång och se om det kan bli nåt av den här dan också. Man kanske skulle ut och maja... Eller åtminstone fira våren med en glass?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar