9 juli 2013

Balkonghäng, lite hemma hos och nya shorts.

Jisses vad tiden går fort. Nu har det redan gått över en vecka sen jag skrev senast. Det har varit ganska fullt upp med saker, förutom på jobbet då. Där blir det bara tystare och tystare allt eftersom att folk går på semester...
Men min vana trogen så börjar jag från början... Förra lördagen for jag till Säffle för att städa ur det sista i min lägenhet där. På  eftermiddan kom mor & hennes man förbi och hjälpte mig med det sista, förutom frysfacket som omöjligt ville bli färdigavfrostat. Det fick stå och tina under helgen. När allt var klart åt vi middag på stamrestaurangen. Jag åt laxpasta, supergott!

 

På måndagen hade jag sen semester, men ledigt var det inte precis. Jag började dagen med att lämna tillbaks nycklarna till lägenheten. Så nu är flytten äntligen avklarad på riktigt och jag är åter värmlänning i exil. Nedan en sista titt på lägenheten, jag trivdes riktigt bra där men jag tror att min nya lya kommer bli super!

 

Efter att ha lämnat nycklarna åkte jag ut på snabbvisit till gamla jobbet. Riktigt kul att träffa några av dem igen! Jag var ju också nyfiken på att se hur blommorna jag varit med och bestämt blev på plats. De var lite små ännu men jag tror de kommer vara riktigt fina om nån månad. Men sin vana trogen satte de silvereken längst ut fastän att jag förordade tvärtom. Jag tror inte man kommer se så jättemycket av de dubbla isbegoniorna. Suckar lite för mig själv...



Vad som däremot var riktigt lyckat var urnorna utanför kyrkorna. De var så fina!
Efter snabbvisiten på näset bar det av till polisen för att skaffa pass. Det var jag inte ensam om att försöka med, det var världens kaos. Efter lite mer än en timme var jag dock tvungen till att gå, jag hade ju tid hos tandläkaren...


 

I väntrummet hos tandläkaren stod den här fina blombuketten! Tandläkarbesöket gick bra förutom att de tycker att mina visdomständer börjar bli dåliga och att jag borde börja fundera på att dra ut dem. Hu!
Efter tandläkaren åkte jag tillbaks till polisen och tro't eller ej men jag kom faktiskt fram tillslut. En himla procedur med det nuförtiden... Och inte ser jag klok ut på fotot heller. Nåväl, huvudsaken är ju att jag kan resa med det! Det var betydligt mindre trängsel när jag hämtade ut det i enkpng nägra dagar senare.


När semesterdagen var avklarad var det bara att börja jobba igen. Körde lite spanskt tema med gammal långkjol från H&M och top från lindex.


Outfiten ovan hade jag på mig en dag när det var lite mulet. Inget märkvärdigt men jag fick ovanligt mycket komplimanger för olika saker. (Undrar om de tycker att jag har för konstiga kläder i vanliga
fall?) (^^;)
Byxor: H&M, t-shirt: Bikbok, kofta: Gina tricot, skor: vagabond

 

På fredagen kom sedan mamma med man för att kika på min nya lägenhet. Mamma var ju så nyfiken så jag vet inte vad... (^_^) Jag fick presenter också! Såsslev, uppläggningssked, äggdelare och en supersöt slickepott med snorkfröken på! Man får ju lust att baka något söckersött som cupcakes bara man tittar på den! Det får dock vänta tills efter japan, jag befinner mig på diet inför resan just nu. :P



Efter att ha hjälpt mig med lite grejer i lägenheten så gick vi ut och åt på kvällen. Det var jättemysigt och vi hittade en trevlig resturang på andra försöket. Verkar vara en mysko resturang-kultur i den här stan, det tog verkligen evigheter innan serveringspersonalen kom och tog upp beställningar och liknande. På första stället hann vi ge upp, men även på ställe nr två var de såå långsamma. Tror faktiskt aldrig jag varit med om nåt liknande. Jag hade hur som helst på mig ett par nya shorts som jag köpte i fredags!



På lördagen for vi till sthlm allihop och hälsade på min bror, åt, promenerande i det vackra vädret, umgicks och hade det allmänt trevligt! När di gamle sedan for hemåt så svidade jag om till långkjol och satte på mig mina JC-skor och så begav jag och bror oss iväg till en kompis med stor balkong. Varm och supermysig kväll med balkonghäng. Och jag hade såna skavsår när jag kom hem! Men nu är de premiäranvända utomhus mina Litas. Lustigt att folk tror att de är så svåra att gå i och blir så imponerade av att man går normalt i dem... jaja. Jag har tyvärr ingen bättre bild än den ovan när jag supertrött står och väntar på tåget hem. Men jag har typ samma kläder på mig idag så en bättre bild kommer förmodligen ikväll...



Så här såg jag ut på söndagen. Det var så himla varmt! Hatt och blus från H&M och nya shorts från Lindex.




I fredags var jag och snabbshoppade lite på Lindex på lunchen. Förutom shortsen köpte jag också det snygga guldarmbandet nedan!



Nu börjar det bli ordning på min balkong också. Förra söndagen var jag på Ikea med mamma och köpte balkongbord och stolar, de stolarna jag ville ha var dessutom nedsatta i pris. Yay! Och igår köpte jag blommor till den andra av mina två balkonglådor. Den blev lite mer genomtänkt än den första som jag ju fick blommorna till gratis.




Balkonglåda ett med Lobelia, Fuchsia och Cosmos.



Balkonglåda två med Helichrysum, Dianthus och Euphorbia!




Åh jag är så nöjd med min balkong! Satt därute och åt middag igår och kommer förmodligen göra det idag också, vädret är ju fantastiskt just nu!



Det är inte bara balkongen som börjar bli klar. I helgen monterade jag ihop mitt nya köksbord också. Det är ett IKEA PS 2012 med bordsskiva i bambu. Totalt förälskad i det där bordet. Visst har jag en mysig matplats med burspråk i köket? Kökslampan är ett arvegods. Det är en Ikea från 70-talet (tror jag) som från början tillhörde mammas mormor. Den har nu blivit uppfräschad med en ny lampsladd som matchar mina fällstolar! (^^)b



Och så här såg jag ut igår. Klänning: Lindex och skor: Skopunkten.



Nu ska jag fortsätta kämpa på jobbet, smet emellan och skrev klart den sista biten på detta lite snabbat bara. Mycket skyldig... (><;)  Ikväll ska jag sedan gå och klippa mig! Välbehövligt eftersom jag inte gjort det sen i augusti förra året. Nyklippt teresian får ni se ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar