25 januari 2012

Te i vintermörkret

Nu sitter jag och dricker en sen tekopp innan det blir dags för sängen. Idag har det varit svinkallt här, -11 när jag skulle iväg imorse. Det var bara att plocka fram pälsen och pälsmössan och ge sig ut i kylan. Såna här dagar är min älskade gamla (fusk)pälsmössa fantastisk. Den börjar bli lite solkig men jag tycker fortfarande lika mycket om den som när jag för ett antal år sedan hittade den i en liten butik i Berlin.


Jag fick ett ryck igår kväll och började baka cupcakes. Jag hade egentligen tänkt göra det i helgen men det blev inte av. Idag blev de klara! Vintercupcakes! ♥ Hittade jättegulligt vinterströssel i affären häromdan. Kunde inte låta bli att prova blå karamellfärg också. De blev nästan turkosa... Botten är med chokladsmak. Supergoda!


Matchar min te-kopp!


Te-koppen är nu sen länge urdruken och jag måste gå och sova. Det här inlägget tog betydligt längre tid att göra än vad som var tänkt.. Så kan det gå när både dator och internet bestämmer sig för att trilskas...

1 kommentar:

  1. Åh vilka fina muffins!

    Nu har vi kört igång vår japanska musikblogg igen, men på en ny adress!
    http://imturningjapanese.se
    Du får gärna kika förbi och lämna en kommentar om du vill! :D
    Vi tog ditt råd också och la till en "bakåt"-knapp! Det gick inte att lägga till en sån på blogg.se och det var något som stört oss länge också! :D Hoppas du ska gilla vår nya blogg ^__^

    SvaraRadera