6 juni 2012

Födelsedag

Så i söndags kom den, födelsedagen jag bävat inför. (Jag fyllde ju jämt och min brorsa har retat mig och tyckt att jag fyllde tant.) Nu vart det inte så farligt ändå när dagen väl kom, det blev en väldigt trevlig födelsedag trots att vädret bara ville bjuda på regn. Inget trädgårdsfika här inte, men trevlig födelsedagslunch med paj och tårta blev det trots allt. Brorsan var hemma från sthlm och pappa och farmor kom på besök. I födelsedagspresent fick jag bland annat en GPS till bilen och två orkidéer. Den stora presenten skymtar på bilden nedanför. En digital systemkamera, Nikon D3100! Så nu kommer det kanske bli lite högre kvalité på bilderna i bloggen (?).


Födelsedagsoutfit! Klänning: Zara, strumpbyxor: Lindex och skor: No Fall köpta i Harajuku 2008.


Ni får ursäkta att jag ser lite sur ut, jag är högst koncentrerad på att klura ut hur kameran fungerar. Haha! Men visst blir färgåtergivningen fin? Det blev lite 50-talsstuk på klädseln. Klänningen köpte jag förra sommarn till mormor och morfars diamantbrölopp men jag tänkte att den kunde passa även på en födelsedag! Pärlhalsbandet är ett majorica-halsband köpt i deras pärlfabrik på majorca för några år sedan. Det är inte äkta pärlor, men de känns nästan som riktiga. Det är porslinsämne inuti dem som sedan doppas i pärlemorsbad. Detta gör att pärlorna har både tyngd och lyster och inget av den där plastiga känslan som så många fejkpärlor har.


Bjuder på en närbild på skorna också. (Det var så kul att exprimentera med kameran.) De är lite i krusidulligaste laget även för mig... men nån gång ibland kan de vara kul att ha på sig. (De är tyvärr även lite små åt mig, antar att det också är en bidragande orsak till att jag inte använt dem så mycket.)
Det dyker nog förresten upp ett skoinlägg snart, insåg häromdan att jag köpt 4 par skor inom loppet av en månad! Det bara händer nästan av sig själv... Hihi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar