14 juni 2012

Fransar, fransar, fransar

3 x lösögonfransar fanns det i paketet från ichibankao som jag fick på posten i tisdags. Var så lycklig att det hann komma innan uppcon!


Diamond lash gör mig så gott som aldrig besviken. Den här gången testar jag dolly eye (vänster) och  celeb eye (mitten). De första köpte jag för att kunna använda ihop med glasögon och de andra köpte jag för att jag har varit lite nyfiken på dem. Det är en sort som är rätt vanligt förekommande i sminkbeskrivningar i diverse japanska magasin. Tänkte använda dem imorrn på uppcon så får jag se vad jag tycker om dem, men de verkar rätt bra. De är långa men med ett lättare intryck. Måste dock säga att kvalitén på fransarna i förpackningen är lite skiftande, en del ser mindre kull  ut på nära håll.
Den tredje och sista fransförpackningen är någon sorts specialfrans från eyemazing. De är typ ljusbruna och jag köpte dem mycket för att ha på semstern. De ska matcha min egen hårfärg lite bättre är tanken så att jag kan använda dem utan mascara. Varning dock för att de är extremt hårt fastlimmade i förpackningen. Jag hade sönder en lite när jag skulle provkika på dem.


I paketet fanns också en Love Liner eyeliner i noble brown, detta är också en eyeliner som jag hört mycket om. Min gamla är typ totalslut så detta var ett välbehövligt inköp. Har använt den idag och det verkar som att den sitter bra, hylsan är i metall och känns lite smålyxig och själva penseln är fantastisk. Japanerna gör de bästa eyelinersena! Gillar den mörkbruna färgen också, det blir inte lika hårt som svart. Jag har också beställt den andra sorten av diamonds näsmakeup, dolly nose. Tror den kommer funka bättre än den andra på solbränd sommarhy! Det sista som syns på bilden är en liten medföljande provpåse med nåt som jag inte riktigt vet vad det är för nåt...

P.s. Ska bli spännande att se hur detta funkar, för jag provar att tidsinställa inlägget nu. ^^

1 kommentar: