31 juli 2013

Outfits of July

Det är redan sista juli! Vart tar tiden vägen? Här kommer iallafall ett riktigt bildtungt inlägg med mina coordinates från sista veckorna.


Måndag för två veckor sen. Linne: Glamour, shorts: H&M, skor: Din sko.


 Tisdag för två veckor sen. Linne: Glamour, kjol: Gina tricot.


Onsdag för två veckor sen. Linne, shorts och armband: Lindex.


Lördag för två veckor sen. Linne: Lindex, kjol: H&M, skor: ett par gamla köpta i Örebro.


Det var lördag så jag körde på cirkellinser och experimenterade lite med sminket. Har sett en massa bilder på shopstafs och streetsnaps på folk med turkos eyeliner under ögat. Tycker det ser väldigt snyggt och somrigt ut. Är dock inte övertygad om hur bra jag lyckades själv... Tror jag behöver öva lite till. (^^;)




Måndag förra veckan. Linne: Gina tricot, kjol: H&M, skor: gamla kinaskor som jag inte minns vart jag köpt.

  

Tisdag förra veckan. Tröja: köpt i Göteborg, linne och bälte: Gina tricot, shorts: Lindex, skor: Bianco.

 

 Onsdag förra veckan. Klänning: Indiska, bälte: Yesstyle, skor: Bianco.

  

 Förra torsdagen. Linne: Gudrun Sjödén, kjol: gammal som jag sytt i slöjden, skor: Din sko, hårpinne: köpt i Kyoto.



I lördags var det hur varmt som helst och jag sprang runt halva dan i bikini. Sen var det dock dags och svida om och jag fixade håret för första gången på rätt länge. Sen hoppade jag i klädseln nedan. Jag ångrade mig dock rätt fort och satte på mig linne och shorts istället. Jag hade nämligen en tre-timmars bilresa framför mig eftersom min fina vän S hade 25-årskalas nere i västergötland! Väl framme bytte jag tillbaks till festklädsel igen. Det var en riktigt trevlig kväll med folk jag inte sett på riktigt länge och en del nya bekantskaper, god mat och väldigt mycket skratt!


Klänning: Lindex, skor: Din sko.



Mitt senaste skofynd! Beställde dem på rea från Din sko för några veckor sen. Hade gått och suktat hela våren och när de sjunkit i pris till 200 slog jag till. Fick en hel del uppskattande kommentarer av folk om både skor och vilka snygga ben jag fick i dem. (De stannande dock inte på särskilt länge..)


I måndags. Linne: arvegods från mor, kjol: H&M, skor: Din sko.


Slutligen idag. (Ja, jag har en rosa lampa i sovrummet.) Tröja: Sheinside, shorts: Lindex, skor: Vagabond.


Slänger in en matbild från förra veckan också. Jag gjorde sötpotatis för första gången. Hade aldrig ätit det förut men jag tycker det påminner lite om pumpa i smaken. Jag lagar typ uteslutande viktväktar-recept just nu och lyckades faktiskt gå ner till en gammal drömgräns förra veckan! Sen kom helgen med kalas och så var man över igen... Haha. Ständig kamp. Till helgen blir det kalas igen så jag ska försöka leva på mycket slanka och näringsrika soppor och liknande i veckorna. Hoppas att jag kan hålla vikten tills japanresan. Det ska bli fantastiskt spännande att se om jag får lättare att hitta kläder som passar den här gången. Tror att jag väger 5-6 kilo mindre nu än senast jag var där, och jag trivs så bra med det.


Sista bonusbilden på slutet. Min fuchsia som äntligen slagit ut i balkonglådan! Undrar hur mina små vänner ska klara semestern...

2 kommentarer:

  1. Hej du! Tycker också att sötpotatis smakar pumpa, och hade inte testat det förrän ett par veckor sedan. Har två här hemma som jag nog ska grilla som du har gjort. Ser mumsigt ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går säkert jättebra att grilla. Mina var dock inte grillade utan faktiskt ugnsbakade!

      Radera