21 mars 2014

ATTITUDE STHLM

För två veckor sen var jag på ATTITUDE STHLM, en mässa för skönhet, mode och livstil (enligt dem själva). Tror det var tredje gången den gick av stapeln, men det var första gången jag hade möjligheten att åka dit. Jag jobbade fram till lunch och sen åkte jag snabbt hem, bytte kläder, satte i cirkellinser, sminkade mig lite mer gyaru och lockade håret. Nedan ser ni resultatet. Vet inte hur nöjd jag var egentligen men, men... (^^;)





Jag hade på mig: topp: Fokiwa, kjol: H&M, stövlar: Yumetenbo.
Det var premiäranvändning av toppen och jag valde den eftersom att Foki skulle vara på mässan med sitt märke Fokiwa! Jag erkänner att chansen att få träffa Foki var en av de stora anledningarna till att jag ville besöka mässan. Hennes blogg var den första jag började följa regelbundet, nu följer jag alldeles för många egentligen... Hon har en väldigt inspirerande blogg och var det var den som fick mig att vilja ha en egen och skapa den här! Så efter att ha kört vilse lite hittade jag till slut fram till Kista-mässan och efter att ha kommit in hittade jag fram till Fokiwas lilla monter!


Hon hade inga kläder i sin monter i år utan koncentrerade sig på att träffa läsare. Det var ganska mycket folk när jag kom dit, men efter ett tag fick jag komma fram och ta kort med henne. En annan besökare var snäll nog att hjälpa mig!



Haha! Jag ser så awkward ut, totally starstrucked! ;) Hon blev så klart väldigt glad över att jag hade på mig hennes design och var jättegullig mot mig och alla andra läsare. Fick en liten pratstund med henne om hennes framtidsplaner och även lite snack om naglar! ^^

Även om Fokiwa inte hade några kläder i montern så hade de en liten modevisning med fem coordinates.







Jag gillade visningen även om den var liten. Måste säga att jag verkligen gillade modellerna de använde! Förklaringen till att inte var mer fokus på klädmärket kom för någon vecka sen då Foki tillkännagav att hon kommer att pausa arbetet med Fokiwa för en tid och tillfälligt lägga ner företaget. Jag hoppas hon återkommer i framtiden och då kanske fokuserar lite mer genomtänkt på sitt märke. Tycker att hennes kollektioner varit ganska ojämna genom åren, men det sista jag såg på attitude bådade gott för framtiden. Jag önskar henne stort lycka till med vad hon än tar sig för i framtiden!

Förutom att träffa Foki såg jag en del fina kläder, skor och lite olika kändisar. Det bjöds på massa gratis yoghurt och ramlösa men kaffet fick man betala för. Fick komplimanger för mina linser av tjejen som stod i kaffekassan! Pratade också ögonbryn med en tjej i Anastasias monter. Jag var lite besviken över att mässan inte var större än den faktiskt var men en stor del av mässan upptogs av nagelföretag! Det var dock väldigt inriktat mot professionella nagelbyggare, ett företag vägrade sälja något åt mig eftersom jag inte har diplom. Ett annat företag försökte övertyga mig om att gå utbildning och bli professionell. Jag nöjer mig nog rätt bra med att göra det på mig själv på hobbynivå ett bra tag framöver...

Jag handlade iallafall lite nagelsaker! En borste för att borsta bort damm efter att ha filat, tio små burkar med glitter och stenar och en stor förpackning med nailforms!


Jag hade också fixat mina egna naglar lagom till mässan. Bilderna nedan tog jag i förrgår så de börjar växa ut lite. Var ganska noggrann när jag gjorde dem den här gången så peppar, peppar nu har de suttit i två veckor!



Och med en bild på Hello Kitty avslutar jag inlägget. Allt som allt var jag nöjd med mitt besök på attitude sthlm!

1 kommentar: