21 mars 2014

Saftey shorts

För två veckor sen fick jag detta paket på posten!


De som kan sina japanska märken vet att tutu anna är ett japanskt underklädesmärke kända bland annat för sitt stora utbud av söta strumpor. Jag beställde från dem på rean i vintras med hjälp av shoppingservicesidan fromjapan. Vad jag beställde ser ni nedan...


Det är två par varma saftey shorts (eller mamelucker kanske) att ha under korta kjolar och klänningar under den kallare årstiden. De ser lite små ut när de inte är på, men de är extremt töjbara och stretchiga. Riktigt varma och sköna, speciellt de som går upp lite mer över magen. Men de med bocken var bara så söta att jag inte kunde låta bli! Jag såg denna typ av plagg under min andra japanresa i oktober 2010. Sen jag kom hem från den resan har jag många gånger ångrat att jag inte köpte några. Det skulle jag minsann göra på min nästa resa tänkte jag... Men min tredje japanresa gick som bekant av stapeln i augusti 2013 och precis som här går det inte att köpa saker som inte är i säsong. Därför blev jag så glad när jag i vintras hittade hemsidan med nätbutiken! Kommer förmodligen att använda dem några veckor till innan våren kommer med riktig värme.

På tal om våren så verkar den ha besegrat vintern ännu en gång! Knappt nån snö kvar överhuvudtaget nu! Och idag såg jag de första tussilagona!!! Vår!! För att öka mitt humör och bättra på vårkänslorna har jag bestämt mig att jag ska försöka bli bättre på att köpa blommor till mig själv. Just nu har jag gula tulpaner, men för två veckor sen hade jag de superfina tulpanerna nedan!



Hoppas alla får en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar