5 mars 2014

Semlor och julig tillbakablick.

Fettisdagen är snart slut. För mig har det varit en smått omvälvande dag med två ganska roliga besked egentligen, men jag får lite ångest över det på samma gång. Vill inte säga så mycket mer just nu, men kan väl säga att det handlar om min fortsatta karriär kanske. Hoppas jag blivit klokare på hur jag ska göra om nån vecka... Ikväll har jag iallafall firat med årets första hembakade semla! Imorrn börjar fastan... hehe.


Sist jag skrev satt jag på Ikea förra helgen. Jag bestämde mig faktiskt för att köpa ett nytt soffbord. ...Fast när jag kom fram till hyllan var de slut, så gick det med det. Istället blev det en skåpsinsats och en lådinsats till min expedit-hylla. De är tydligen på väg ut ur sortimentet, så de är på rea nu. Funderar på att köpa ett skåp till... Får se hur jag gör. Nöjd med resultatet hur som!



Hittade också den här söta lampan för en 50-lapp! Finns med vit eller röd botten också. Tyckte jag behövde en ljuskälla till på min sekretär. Känner att jag är smått beroende av små ljuskällor och de här ser ut som nån liten boj på havet!

Nu i helgen som gick gjorde jag typ inte ett smack på lördagen, men på söndagen kom jag upp eftersom jag var och sjöng med kören i kyrkan på förmiddagen. Sen ringde söta, söta S! Var grymt kul att prata med henne. Saknar dig med om du läser detta! Sen fick jag nåt sorts jätteryck på eftermiddagen, kvällen. Jag tvättade, städade hela lägenheten ordentligt, var och handlade massa mat, lagade middag och slutade med att baka semlebullar. Denna städning ledde till att jag hittade kassarna med julklappar som jag glömt packa upp sen jag kom hem i julas. Så jag tänkte att det kunde vara dags för en liten julåterblick!


Av mamma och hennes man fick jag: Beatlespussel, en ishacka/spade till bilen, årets bland tomtar och troll, strumpor, två par örhängen, två Hello Kitty-pennor, frågespel om melodifestivalen, presentkort på ikea och en prenumeration på trädgårdsliv. Fick lite random halstabletter och ett solstift från mamma också. Hon jobbar på apotek och varje gång jag kommer hem verkar det som så har de haft utrensning på nåt. Av min söte lillebror fick jag en sprits. Måste baka cupcakes och prova den snart!


Av morfar fick jag en bok med årets nobelpristagare. Av pappa presentkort på bio och av farmor presentkort på ikea.


Av min exstyvmor fick jag som vanligt rätt random presenter: fotkräm från märket hon säljer, nån konstig hårgrej och ett parfymprov. Sen hade hon tagit fasta på mitt Hello Kitty samlande så jag fick trosskydd och plåster med katten på. Vad som var lite roligare var kassen och nagelfilen som var special Hello Kitty/San Fransisco-souvenirer hon köpt i USA i höstas. Av styvsyr fick jag fina rosa köksknivar. Av styvbrorsan fick jag Mando Diaos infruset-skiva. Inte med på bilden för den ligger i bilen där den gått varm senaste månaden. Tack så mycket allihop! Fantastiska presenter.


Knivar var något av ett tema, för detta snygga set fick jag i julklapp från jobbet. Påkostat värre. De köksknivar jag har är dock rätt dåliga så jag behövde verkligen nya!



Min fina gran som nu är nerpackad i källaren i väntan på nästa jul. Svampen, glasklockan med kotte och ljusslingan är några grejer jag köpt till granen i år.


Den här bilden tog jag precis innan jag åkte hem till jul. Trodde jag skulle använda den till julkort men så blev det inte...


Och så här såg granen ut hemma hos mamma. Otroligt yvig var den i år. Blir lite olika varje år eftersom vi tar dem på tomten vid sommarstugan. (^^;)


Bild från min familjs roliga jultradition. Gottetallrik till frukost! Tror det är småländskt? Kommer iallafall från mormors släktsida och är ett absolut måste för mig på julafton!


Till julen hör också julblommorna och mina fina tazetter slog faktiskt ut lagom till jul! Jag satte också två amaryllislökar. Den ena blommade både före och efter jul med små fina gulgröna blommor. Den fick hela tre (!) stänglar. Trodde jag hade ett foto på den men hittade inte nåt. Tror det kan finnas i mobilen dock... Den andra fick bara en stängel och var jättesen. Var först i februari som den blommade. Men fin vart den som ni kan se nedan! Vit med röda kanter!



Nu är det redan askonsdag och fastan börjar... Förstår inte att jag alltid blir sittande med detta så sent på kvällarna. Haha, är man nattuggla så är man! Godnatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar