5 november 2011

Alla helgons dag

Idag är det alla helgons dag, eller ja dagen är ju snart över. Var ner till kyrkan och sjöng med kören på en minnesgudstjänst tidigare i kväll. Efter det åkte jag och mamma upp till kyrkogården och tände ljus. Det var lika fantastiskt vackert som alltid. Karlstad har en av de absolut vackraste kyrkogårdarna i landet, så är det bara. Eftersom jag bott nere i skåne de senaste fyra åren så var det ett tag sen jag var där på allhelgona, men det var lika vackert och mysigt som jag mindes det!
När jag var liten bäddade de ner oss med filtar i barnvagnen och gick upp till kyrkogården i mörkret. Jag minns det som oerhört mysigt och stämningsfullt och jag antar att det bidragit till min positiva bild av kyrkogårdar. Har hört så många idag som tycker att det är den finaste parken vi har i stan. Jag blir så glad när folk upptäcker detta och besöker kyrkogården!


Fick ett infall och lockade håret innan jag åkte ner till kyrkan. Lockarna höll väl inte så jättelänge men det blev i alla fall lite volym i håret. (^^) Hade på mig en gammal svart stickad klänning från Vila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar