11 november 2011

Ny DVD från Shakira

Jag har inte skrivit på några dar. Har väl känt mig lite låg och inte riktigt haft lust. Det händer dock en hel del grejer hos flera av mina favvo-artister just nu. Tänkte börja med att göra ett inlägg om Shakira. Hon är en av mina stora, stora favoriter. Jag har nog lyssnat på henne i snart tio år nu och hon är en sån artist vars skivor jag alltid kan återkomma till, speciellt hennes spanska skivor. Låtarna på spanska är ofta lite bättre än hennes engelska. Mer känsla. Tyvärr besökte hon aldrig Sverige eller norden när hon var på turné i Europa i somras, därför blev jag väldigt glad när jag häromdagen upptäckte att hon i början på december släpper en ny live-dvd med sommarens Paris-konsert!


För att promota den nya dvd:n släpper hon också en de spanska låtarna från förra höstens album Sale el sol som singel. Antes de las seis är en av de bättre låtarna på albumet och YouTube-klippet bådar gott för resten av konserten. Verkligen något att se fram emot, dessutom kan jag inte annat än att älska klänningen! Blå tyll! ♥



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar