12 november 2011

Städning

Eftermiddagen har ägnats åt mitt pågående "bringa ordning på rummet"-projekt. Skönt nog märker jag att jag äntligen börjar komma nånvart. Har visserligen en del kvar, varav mycket just nu burits in i rummet brevid, men men... (^^;) Det börjar i alla fall bli lite plats. Fick plats med min nuvarande garderob (= resväskor) lite bättre nu åtminstone. Det är lättare att öppna dem och man snubblar inte på dem när man ska in i rummet. Haha!


Den gröna är så grymt stor. Köpte den när jag skulle till japan förra hösten och fick grym övervikt när jag skulle hem...
Jag hittade en kul grej förut när jag städade. Ett typexempel på min "får jag den inte så gör jag den själv med papper"-inställning som jag hade när jag var liten. Det finns kort när jag är ca 5 år och tillverkar egna skor med papper och tejp. (Ja, jag har varit skotokig i hela mitt liv!) Här var det troligtvis något sorts game & watch liknande spel med Barbie i cowboy/indianmundering som efterapades. Skulle tro att den gjordes i början av lågstadiet nån gång. Papper, tejp och klister var mina bästa vänner. Hihi!


Nu ska jag sätta mig och sticka framför tv:n och Downton abbey! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar