26 februari 2012

Fredag med skönsång...

I fredags kväll satte jag och bror oss på tunnelbanan in till stan för att möta upp med resten av syskonen och lite vänner. Satt och läste egg på tåget! ^^



Vid odenplan steg vi av för att bege oss till k karaoke! Det är ett karaokeställe a la japan. Man hyr ett rum för ett visst antal personer under en viss tid och så kan man beställa in dricka osv under tiden som man sjunger. Ett rum för nio pers kostade bara 400 kr/ timmen vilket inte blir särskilt mycket när man är nio pers som delar på det! Vi bokade rummet i 2 timmar och hann sjunga oss igenom ett antal hits! ^^ Lyckligast blev jag när jag upptäckte att de faktiskt hade en Ayumi Hamasaki-låt! Jag fick sjunga walking proud, jag tror det var den enda japanska låt som fanns i listorna...

2 kommentarer:

  1. Haha, gud vad roligt! Har alltid velat testa ett riktigt karaokerum! ; )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rekommenderas verkligen! En helt annan känsla än att sjunga inför en massa främmande männskor, bara det roliga kvar! Och så kan man ha allsång förstås! ;)

      Radera