14 februari 2012

Idag är det alla hjärtans dag! Kanske roligare om man inte, som jag, är singel. I japan är detta en högtid för alla små skolflickor som kan bekänna sin kärlek genom att ge hemgjord choklad till pojken de gillar. (Iallafall om man får tro alla shojo-mangor som finns därute.) Själv passade jag på att göra chokladcupcakes till mig själv, med rosa frosting och ♥-strössel!


De blev inte så fina... (^^;) Jag behöver en muffinsform så att de håller formen lite bättre. Smakar gott gör de ju ändå! Och så har jag ju mitt lilla äpple som älskar mig! Fantastiskt att man kan hindra mognaden och få fram mönster på äpplena på det där viset...


Hoppas ni haft en fin alla hjärtans dag allihop! ♥

2 kommentarer:

  1. Åh, vad jag blev glad över ditt inlägg ♥! Jag tror ju blint på vad jag läser i manga, men någon choklad gav jag inte bort för det...
    Varför har inte jag hittat ett äpple som älskar mig? Är det det för att jag delar dem med IKEAs äppeldelare "Spritta" (the apple slayer)? ; )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Det måste ju vara därför, jag skulle inte heller älska dig om du använde såna mordredskap mot mig! Haha ;)

      Radera