7 februari 2012

Hjärtan & glädje

Idag har jag fått gå hjärt-lungräddningskurs genom jobbet. Kändes bra att friska upp mina minst sagt ringrostiga första hjälpen kunskaper. (Jag gick kurs i det på mellanstadiet, evigheter sen alltså.) Hoppas att jag aldrig kommer bli tvungen att använda dessa kunskaper, men det är bra att kunna!
När jag sedan kom hem i eftermiddags blev lyckan total! På dörrmattan låg en avi att hämta ut paket på posten! Yay, min beställning från ichibankao hade kommit! Så det var bara att knalla till posten och hämta ut paketet med följande innehåll:


Ögonfranslim, puder och nya underfransar från Diamond, ett rouge från CandyDoll och ögonfransar från Ayus fransserie. Har kikat lite på produkterna och tror jag kommer vara helnöjd med diamond-grejerna. Limmet och pudret verkar båda vara väldigt bra, däremot är jag lite besviken på ayufransarna. Inte superkvalitet verkar det som, jag hade nästan sönder en frans när jag skulle ta loss den från förpackningen. Nu ska jag gå och skruva ihop ett av helgens inköp från ikea...

4 kommentarer:

  1. Men, vad kul att det kom fram så snabbt! Berätta hur bra limmet är, duo limmet klibbar något fruktansvärt när jag använder det... Kramar på dig! : )

    SvaraRadera
  2. Jag har använt duo-limmet det senaste året, jag köpte det efter tips av sminkösen när vi var och fotades, men jag gillar det inte alls. Precis som du säger så klibbar det något otroligt dessutom torkar det långsamt och är rätt svårt att få bort efteråt vilket leder till att man blir onödigt irriterad på ögonlocken. Jag förstår faktiskt inte alls varför det är så höjt till skyarna. Diamond-limmet verkar bra, ska bli spännande att se hur det funkar om man använder det ofta. Det påminner lite om depends lim om du testat det fast med pensel! Nu ska jag sluta, jag kan prata lim i evigheter... ^^;

    SvaraRadera
  3. Men är det värt att köpa depends då?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är det så länge sen jag provade det men jag tyckte det var rätt bra. Det är lite så där uv-skimmrande och ändrar färg när det torkar och är dags att klistra på. Problemet är väl att jag inte vet om det säljs enskilt, jag har bara haft det när jag köpte dependfransar och det är ett tag sen, men du kan ju alltid prova. :)

      Radera