24 oktober 2012

Blue eyes

Häromdagen fick jag hem ett par nya cirkellinser. När jag beställde dem kom jag på att jag aldrig visat upp och recenserat de förra jag köpte. Så förra helgen bestämde jag mig för att jag skulle använda dem och visa upp dem i bloggen. Men sen blev jag jätteförkyld och har inte haft nån lust att blogga alls. Nu är jag dock rätt frisk igen så nu är det dags!

I våras bestämde jag mig för att beställa ett par blå linser. Jag har naturligt blå ögon men jag tänkte att det skulle vara kul med ett par riktigt intensivt blå linser. Jag fastnade för Macaron (även kallade Puffy 3 tone) från Royal Vision i färgen Aqua Blue. Jag beställde linserna från Eyecandylens där jag även beställde mina förra linser. Linserna kom levererade i den här trevliga lilla kartongen!




Som ni kan se är linserna rejält blå! (^^) De är 14,5 mm i diameter och har baskurvan 8,6.


En lins i och dagsljus. 14,5 ger en liten förstoring av  irisen men det är inte supertydligt, jag tycker det är rätt lagom. 15 kan bli väldigt mycket.


Samma som ovan men blixt. Som ni ser blir mina ögon rätt mycket blåare. Dessa är så kallade 3-tonslinser. Detta innebär att de har en färgton till i mitten ofta i lite grågult som ska få linserna att mixa sig bättre med den riktiga ögonfärgen bakom. Tyvärr är ju cirkellinserna gjorda för mörka asiatiska ögon vilket gör att det inte funkar helt för ljusa nordiska ögon, vilket blir tydligt när blixten kommer fram. Macaron linserna går lite mot svart i mitten vilket syns lite för mycket tycker jag. De blandar sig inte så bra med mina ögon...


Slutligen en bild med smink tagen i dagsljus. Jag gillar verkligen färgen på de här linserna, jag får intensivt blå ögon i dem. Tyvärr passar de här linserna inte riktigt mina ögon av någon anledning. Det är faktiskt de obekvämaste linser jag prövat, de hakar sig rätt mycket och tenderar att vandra i ögat lite. Detta gör att man kan få ett lite skelögt utseende vilket inte är så kul och ännu värre är väl kanske att mönstret då kommer ut i synfältet och skymmer sikten lite. Att de passar mig såpass dåligt har gjort att jag bara använt dem några få gånger och inte haft någon lust att visa dem tidigare. Men ögon är ju individuella så det är mycket möjligt att de kan passa någon annan alldeles utmärkt.

Nedan resten av min sminkning och look den dan. Kände för att fixa en lite gyaruinspirerad råttsvans-frisyr. Blev väldigt nöjd med frisyren. ☆






Och så här såg jag ut när jag gick ut på stan för att köpa födelsedagspresent till min styvbror. Stövlarna är ett par gamla bruna skinnstövlar som jag inte använt på flera år för att en dragkedja varit sönder, men nu har de varit på lagning och är redo för vintern! (De var dock egentligen lite för svettiga för regnigt oktoberväder...)
...Och ja, jag fick visa legget på systemet den där dan. Alltid en kick för självförtroendet! ~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar