12 oktober 2012

Missat jubileum

Jag insåg att jag missat min lilla bloggs 1-årsjubileum med en vecka. Rent otroligt att det redan gått ett år! Och bloggen lever fortfarande! ...Även om det allt var knappt i somras. (^^;) För att fira 1 år och en vecka tänkte jag leverera ett bildrikt inlägg med ett lätt rosa tema...

Som jag pratat om tidigare har det plötsligt blivit väldigt kallt. Imorse stod termometern på 4 minus! Enligt väderkartan har det varit kallast i landet i mina trakter, men det snöar tack och lov inte än. Eftersom det nu blivit så kallt har jag äntligen plockat fram min nya höst/vinterkappa som jag köpte från Fokiwa på rea i somras! Nedan teresian idag: Kappa: Fokiwa, mössa: köpt i Harajuku, skarf: Rut m fl, tights: Gina tricot och stövlar:Ica Maxi.


Jag premiäranvände kappan när mamma fyllde år häromsistens. Mor och bror skrattade gott åt mig och tyckte att den var lite väl hysterisk med alla rosetter och detaljer. Och det är väl kanske sant att man inte får vara för blyg för att bära upp den! (^^) Det stora minuset med den som jag ser det är att den inte har några fickor! Vart ska jag göra av nycklarna?! Men annars gillar jag den. Var ute på promenad på körrgårn i eftermiddags och inventerade lite och tog kort. Fantastiskt fotoljus ute så nedan kommer lite ego-bilder också. Strax där efter började det regna, fast solen fortfarande sken och en regnbåge syntes!





Oktober innebär också den årliga Rosa Bandet-kampanjen. Självklart har jag köpt årets design gjort av Dagmar. Tycker att det är kul att det är ett nytt designsamarbete varje år, och så går det ju till ett bra syfte!


På tal om Rosa bandet så har jag äntligen sytt gardiner av ett tyg som legat i tygskåpet i flera år. Tyget är det klassiska marimekko-tyget moln. Jag hade mammas gamla mörkblå molngardiner från 70-talet på mitt rum när jag var liten, så jag har alltid varit väldigt förtjust i mönstret. I vintras fick jag just en blå moln rispapperslampa i julklapp av bror min. Den hänger nu i mitt sovrum och vad passar väl då bättre än att ha ett par matchande gardiner till? Vad hade då rosa bandet med det hela att göra? Jo det var en speciell rosa bandet version av det rosa molntyget som jag fick tag på häromåret. Det är lite mindre skrikrosa än det vanliga rosa molntyget. Jag är hur som helst väldigt nöjd. Det är trevligt att gå och lägga sig!


För att fortsätta på det rosa temat en bit till tänkte jag visa upp min kigurumi. Jag köpte den faktiskt från okaeri.se i våras men det har inte blivit av att jag visat upp den. Jag använder den hur som helst väldigt mycket när jag sitter hemma framför tv:n på kvällarna. Det ultimata mysplagget! Min är en A/W-kigurumi i fleece och väldigt varm och skön. Tyvärr var den lite för varm i somras så nån gång i framtiden vill jag investera i en svalare S/S-version också. Vi får väl se om okaeri öppnar igen, just nu ligger deras hemsida nere, men när jag träffade dem på UppCon i juni så sa de att de tänkte öppna igen men att det hade blivit försenat. Eftersom jag älskar rosa och Hello Kitty och har en nyväckt fascination över leopardmönster så köpte jag en chockrosa Hello Kitty-kigurumi med hjärtformat leopardmönster. Visst är den fin? ♥  




Jag matchar min rosa soffa och dator rätt fint. Och ja jag har just nu rosa gardiner i vardagsrummet med. Jag tänkte att det var fint att rummen matchade varandra med rosa gardiner i bägge. Nu ska jag gå och sova efter en slapp tv-kväll. Men för de som missade Skavlan ikväll kan jag verkligen rekommendera att gå in och kika på svt play. Alexander Rybak!! Vilken grabb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar