9 oktober 2012

Nostalgisk hårlängd

Jag har shoppat loss på nätet en del på sistone och igår kom äntligen de första paketen på posten. Det första paketet kom från YesAsia och innehöll två Ayumi Hamasaki-skivor och oktobernumret av egg! Jag beställer nästan alla mina asiatiska skivor via YesAsia och på de 5-6 år som jag beställt därifrån tror jag att det är en gång som ett cd-fodral varit lite skadat. Det brukar funka jättebra och frakten blir gratis om man beställer för tillräckligt mycket.


Med egg-tidningen medföljde en japansk smink-spegel i samarbete med d.i.a. De japanska sminkspeglarna är ofta större än de små fickspeglar som säljs här. Jag har länge velat ha en och nu har jag en! Drömmen är dock fortfarande en från egoist, de gör väldigt fina speglar...


Det andra paketet var ett väldigt rosa ett från Hairiffic...


 ...som innehöll hårförlängningar! Jag har länge funderat på att skaffa mig förlängningar eller en peruk och så hittade jag dessa på rea. Det är värmetåligt fiberhår som ska tåla värme upp till 200 grader så det ska gå att både locka och platta det! Jag har varit lite tveksam till att köpa hårförlängningar av äkta hår eftersom att metoderna hur håret köps in från fattiga männskor i indien och liknande ibland verkar lite tveksamma. Sen tycker jag väl att det känns lite läskigt att ha någon annans hår på mig...
 Jag var jätteosäker på hur färgen som jag beställt skulle vara. Jag behövde dock inte vänta så länge då det var väldigt snabb leverans! Jag beställde dem i torsdags kväll och på måndagen kom de! Färgen jag beställde var guldblond/ljusblond i smala slingor. Varje förlängning är 50 cm lång och 30 cm bred med 5 små clips fastsydda.


 Första försöket. Det tog lite tid innan jag fattade hur jag skulle sätta fast det. Sen insåg jag att clipsen funkade som såna där hårspännen man hade när man var liten, snacka om att jag kände mig dum att jag inte fattade det på en gång... Tack och lov passade färgen mitt hår typ perfekt! Dock är det ju syntet, så glansen i det är en helt annan än i mitt eget hår. Jag börjar förstå lite varför folk pudrar sina peruker.



Håret är helt spikrakt vilket inte mitt eget är. Därför gjorde jag ett nytt försök ikväll men plattade mitt eget hår först. Strukturen blev då lite bättre och blandade sig bättre. Ovan och nedan får ni en rätt bra bild av vilken rejäl förlängning det blir. För min del känns det jättenostalgiskt eftersom att jag hade så här långt hår i princip hela tonåren. Jag har här alla tre förlängningarna på och det blir jättemycket och tjockt hår!! Jag funderar dock på att klippa en av förlängningarna lite så att det inte blir ett sånt jättehopp mellan mitt eget hår och förlängningen...



Nästa försök blir att locka håret så fortsättning följer... Spännande, spännande! Vad tycks? Passar jag i långt hår?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar