19 januari 2013

- 15 + ett garderobsfynd

När jag vaknade imorse stod termometern på -15! Så himla kallt ute! Men det har varit strålande solsken ute hela dan så för en stund sen tog jag mig faktiskt i kragen och gick ut på en liten promenad innan solen hann gå ner. Jag har inte varit ute och gått på några dar för jag är lite småkrasslig, min förkylning som legat latent ett tag verkar äntligen va på väg att bryta ut. Hur som helst så kände jag mig på fotohumör så jag tog med mig systemkameran ut och fotade lite. Kallt om fingrarna! Det blev mest bilder på tallar, tror inte min kärlek till dessa träd vet några gränser... ^^ Glädjande nog såg jag att lindarnas knoppar börjat svälla också. Det finns hopp om våren! (Och kanske även om mig?)





Häromsistens var det en kille som frågade mig om jag kunde tänka mig att bo i hus på landet (inte första gången jag fått den frågan). Jag svarade att jag nog helst bodde i en stad men att det inte behöver vara en så stor stad. Min nuvarande bostadsort är verkligen ingen stor stad, jag tycker nästan att den är i minsta laget för att räknas som stad. Men jag svarade honom också att egentligen vet jag ju inte, för jag har ju faktiskt aldrig bott på landet. Jag har tänkt en del på det där efter det. Det är helt klart så att jag uppskattar att ha en mataffär 5-10 min bort, det har du inte ute på landet.
Under min uppväxt har jag bott både i hus och lägenhet så jag vet att jag trivs ungefär lika bra i bägge. Båda har sina fördelar och nackdelar, har du ett hus kan du spela och öva sent på kvällarna (ja jag är uppväxt i ett musikerhem). Ska jag välja helt själv väljer jag nog ändå lägenhet, det känns som så himla mycket jobb och ansvar med att ha ett hus, även om det är litet.
Men... jag har kommit på en fördel med att bo i ett hus på landet. Det bygger visserligen på att huset har en stor tomt, men jag skulle kunna skapa mitt eget arboretum med alla mina favoritträd! Det vore något det! Frågan är dock om det är ett värde som är tillräckligt starkt? Nåja i dagsläget är allt ytterst osäkert för mig. Jag har faktiskt ingen aning om vart jag bor om ett halvår, även om jag starkt betvivlar att det är på landet...

Det blev visst lite mycket rantande här men jag tänkte att ibland går väl det bra också? Man behöver ventilera sina tankar ibland. Från det ena till det andra så tänkte jag också prata om ett garderobsfynd jag gjorde när jag hemma hos mamma häromsistens. Jag hittade en gammal ylletröja som mormor stickade åt mig när jag gick på högstadiet. Den har blivit liggande där i många år eftersom den varit lite omodernt kort... men nu kryper ju tröjlängderna uppåt igen så jag tänkte att varför inte. Haha, den som har koll på sin trendhistoria kan lista ut typ hur lastgammal jag faktiskt är. Jag tycker fortfarande att den är väldigt fin och dessutom är den jättevarm och go! Kul att man kan fynda i sin egen garderob när pengarna tryter... ^^


Jag idag: tröja: stickad av mormor, kjol: H&M.


På väg ut på promenad: pälsmössa: köpt i Berlin, kappa: Fokiwa, stövlar: Tamaris.



Önskar alla en fortsatt trevlig lördagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar