29 januari 2013

Mening

Jag har funderat en del de senaste dagarna över vad meningen och syftet är med att driva den här bloggen. De tre senaste månaderna är det lite fler läsare som hittat hit, det är fortfarande inte så många men jag är väldigt glad om ni som hittar hit gillar det ni ser och vill komma tillbaka! Eftersom att jag just nu är arbetslös och inte har så jättestor inkomst (man blir inte fet på a-kassan, hehe) så tänkte jag i helgen att jag kanske skulle göra ett försök med reklam på bloggen. Kunde ju vara trevligt med nån extra hundring ibland, större förhoppningar har jag inte.
 Eftersom att jag har min blogg genom googles blogger så var det naturliga att försöka pröva deras reklamtjänst. Ha! Men tji fick jag. Försökte öppna ett konto men blev inte godkänd att börja för jag har brutit mot nån av deras regler. Vad nu det kan va har jag faktiskt ingen aning om, jag kan ju inte ha klickat på min egen reklam eftersom att ingen reklam hade hunnit läggas upp. Kanske är jag för lättklädd på nån bild så att det räknas som "vuxet" innehåll? Men då tror jag inte att en enda modebloggare skulle bli godkänd för reklam. Det som kanske är det troligaste är att jag några gånger bäddat in videoklipp från youtube och att nåt av dem kan vara upphovsskyddat. Annars vet jag verkligen inte.
 Jaja, det var värt ett försök men summan av det hela är att jag fortsätter att ha en blogg utan reklam ett tag till. Det gör nu inte så mycket då inkomster knappast är syftet med bloggen. Vilket fick mig att fundera på utgångsfrågan igen. Jag startade bloggen förra hösten när jag flyttade ifrån min studentkorridor mycket för att mina vänner där nere skulle kunna följa mig lite bättre. I övrigt är det faktiskt inte så många av mina nära och kära som vet om att jag bloggar. Men det är kanske inte helt bloggens syfte heller. När jag väl startade den så var det något som jag gått runt och haft tankar på i nåt halvår innan jag faktiskt kom mig för. Jag tror att det faktiskt är så att jag bloggar rätt mycket för min egen skull. Bloggen blir lite av ett dokument över mitt liv och jag tycker att det är rätt spännande för egen del att kunna titta tillbaka och se hur min stil förändras och utvecklas över tid. Med andra ord så tror jag att jag fortsätter ett tag till. Och den som vill är välkommen att följa med mig!

För att det här inlägget inte bara ska vara prat och funderingar så tänkte jag bjuda på min coordinate från i lördags!



Tunika: miss baron, tights: gina tricot, skärp: yesstyle.

Med detta avslutar jag dagens pladdriga inlägg. Nu blir det middag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar