5 september 2012

Gemensam

Just nu håller jag på och packar för imorrn far jag ner till Skåne! Ska dit på jobbresa denna gång, men troligtvis ska jag klämma in ett besök på Alnarp i helgen för att träffa mina underbara flickor och allt annat trevligt fôlk som finns där. Ser så fram emot att träffa er igen!!

Med anledning av detta kom jag på att jag aldrig skrev nåt inlägg om när jag var nere på fest på Alnarp senast. Det var till gemensamhetsfesten i vintras som jag var nere sist, så det är ett tag sen. Kvällens tema var Afrika och jag gick som nån sorts africa gyaru. Vilket innebar typ gyaru-sminkning, stort hår och en rosa kangas på mig.


Jag lyckades ganska hyffsat med volymen. Använde mig av min gamla vågtång. Vågorna försvann lite sen men volymen satt baske mig kvar i flera dar...



Mina gråa princess mimi cirkellinser var precis nya. Tror det var första gången jag använde dem bland folk. Det var också första gången jag testade kombinationen rosa och koppar på ögonskugga. En kombo som jag gillar starkt och använt en del sen dess. Lustigt nog tog jag aldrig några bilder med själva outfiten sen... ...men jag hittade två på kårens hemsida sen. Så ja, så här hemska såg vi ut! Haha!



Det jag har på mig är en kangas. Det är ett afrikanskt klädesplagg, ett tygskynke som kan viras runt runt kroppen på en massa olika sätt. Jag fick den av min syster när hon hade varit i Tanzania. Några så här häftiga kostymeringar kommer det inte bli till helgen, men jag tror ändå att det kommer bli några riktigt fina dagar!

2 kommentarer: