29 september 2012

Marknadslördag

Igår när jag skulle till jobbet var vägen plötsligt avstängd av en marknad! Jag som inte bott så länge i den här lilla staden visste inte vad som pågick, men det visade sig att det var årets traditionella höstmarknad som pågick fred-lörd. Igår hann jag inte ut innan de stängde igen stånden, men idag hann jag ut en sväng innan allt stängde. (En del hade hunnit stänga, problemet med att vara morgontrött och bo i en liten stad. Vem orkar ut på stan innan kl ett?) Jag köpte inget från marknaden, mest krams men det var mycket folk ute och en härlig stämmning! ^^


Istället för att shoppa loss på marknaden hittade jag en liten grej till mammas födelsedag och sen råkade jag go wild i sminkbutiken. Min fondation är snart slut så jag behövde köpa en ny. Bestämde mig för att prova maybelines fit me, är lite osäker på färgen... Den kan vara för mörk, men det visar sig väl. Sen gick jag på loreals ögonskuggor på extrapris. Kunde inte låta bli! Jag är en sucker på snyggt utformade ögonskugge-förpackningar. Köpte paletterna "infiniment bronze" och "tropical tutu". Den första är väldigt lik i färgerna på mina favoritskuggor som jag vanligen använder men här är allihop förpackade i en och samma ask, bra när man ska bort! Den andra innehåller tre färger jag velat ha, kanske inte i kombination med varandra men enskilt tror jag de kan bli bra. Har velat ha en grön och en turkos skugga för skojs skull och orange-aprikos färg är strålande för att få fram blå ögonfärg!


Testade en ny frisyr idag. Fusk-page! Har suttit lite sådär men rätt ok. Första gången på länge som jag använder mina cirkellinser också. Känns som att det blev en rätt bra gyaru-make idag! ^^



Dagens coordinate: egenstickad tröja, klänning: Indiska, spetsleggings: Lindex.

2 kommentarer:

  1. Vad gulligt det blev med håret uppsatt så ^^ har testat det också, lärde mig att man måste använda många klämmor! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, jag tror att jag använde lite för få hårspännen. Kände att det var lite osäkert i blåsten när jag var ute... ^^;

      Radera