2 september 2012

Tillbaks i vardagen

Jag bloggar visst aldrig så mycket som jag tror att jag ska göra... Nu har jag hur som helst redan jobbat i två veckor sen semestern tog slut. Det börjar bli höst i luften och i veckan flyttade jag tillbaks in på kontoret där jag förmodligen kommer tillbringa större delen av hösten. Eller ja.. de snart två månaderna som är kvar på min anställning. Förra helgen var jag hemma och hälsade på, hämtade ut stövlar som jag lämnat in på lagning hos skomakarn, (förberedelser inför vintern), och slog till och köpte mig ett par jeans på Gina tricot. De är stentvättade riktigt ljusblå, tror inte jag haft ett par så ljusblå byxor sen mellanstadiet... (^^;) Men jag älskar dem! Vilket syns när man kollar på veckans coordinates...


Måndag: t-shirt & jeans: Gina tricot, bälte: LDS.



Onsdag: t-shirt: gammal Uggla konserttisha, jeans: Gina, skor: Bianco.


Torsdag: topp & jeans: Gina tricot, skor: Din sko.


Fredag: t-shirt: Topshop, kjol: H&M, tabistövlar köpta i Kyoto.


På bilderna syns också min nya Hello Kitty-klocka som jag köpte på rea på Ur & penn under semestern. Måste ju ha kitty på armen! Tror detta är min femte hello kitty-klocka... Men visst är den fin? Lite lagom bling så där!

Jag har i veckan också börjat ett nytt matlagningsprojekt. Eller projekt och projekt. Jag har helt enkelt bestämt mig för vad jag ska laga för mat under veckan i förväg och handlar in mat för detta. Och om jag lagar mat efter större recept ibland så räcker det till flera matlådor! Jag tänker mig att detta kommer bli bättre både för min hälsa och min plånbok! (^_^)b
I måndags gjorde jag en grönsaksmoussaka, mycket gott!


Tänkte att jag i samma anda ska försöka baka mer bröd själv också. Det är ju inte särskilt svårt och blir både billigare och mycket godare. I måndags var jag dock halvlat och köpte en färdig brödmix. Man tillsätter bara jäst och vatten.



Jag är nöjd med resultatet! Tycker faktiskt att de ser ut typ som på förpackningsbilden! De blev supergoda och fyller nu upp mitt lilla frysfack i ytterligare nån vecka framöver skulle jag tro!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar