26 oktober 2011

Current obsession: rouge

Hej lilla blogg! Jag har visst inte skrivit på några dar. Igår började jag titta på en massa sminktips ur scanade egg-tidningar och blev inspirerad till att prova ut min balsminkning idag. Tror att jag kommer sminka mig ungefär så här på lördag.


Min senaste besatthet när det gäller smink (förutom lösögonfransar som jag alltid är besatt av) är rouge. Även om det är lite i mastigaste laget så blir jag ändå sjukt inspirerad av det japanska sminkmärket Diamond Beautys reklambilder. Vill ha både det orangea, rosa och en highlighter!



Diamond beautys hemsida hittar ni här! Jag kan surfa runt bland deras ögonfransar i evigheter. Sidan innehåller också några rätt informativa och tydliga videor med tips om hur man använder fransar. Bra för nybörjarna! (^^)b Personligen brukar jag dock aldrig använda pincett när jag sätter på mina fransar vilket de gör i sina videor.
Jag drömmer om att köpa nya fransar och nytt rouge. Tills vidare fortsätter jag att använda mitt urgamla persikofärgade Isadora som har en fantastisk färg som tyvärr inte säljs längre. Jag hittade dock en väldigt snygg persikofärg i Apolivas nya sminkserie när jag var på stan förra veckan. Den kan köpas över nätet här, färgen på hemsidan ser tyvärr inte alls lika fin ut som den verkliga. Kanske det blir det där rouget med såsmåningom. Persikofärgat rouge är dessutom perfekt som ögonskugga om man vill ge sina blå ögon det där lilla extra lyftet! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar