8 oktober 2011

Höstsalongen

Idag är det lördag och jag har i eftermiddag besökt höstsalongen på Värmlands museum för första gången på ett par år. (Jag har ju inte bott i Värmland på några år, så det är ju ganska förklarligt.) Jag tyckte salongen var rätt så bra i år. Det brukar ofta vara en rätt så spretig blandning av stilar, amatörer och yrkesverksamma konstnärer, så även i år. Jag såg en hel del som inte alls tilltalar mig men även en hel del som gjorde det. Såg lite grejer av mina gamla lärare från Kyrkerudstiden också. Det är alltid kul och jag gillade mycket av deras saker i år också.
Bäst i år tyckte jag att en konstnär som heter Sigrid Hynell Fleischer var. Hennes tavlor var ett slags collage med fototryck med textil blandning som genast fångade min blick på håll och faktiskt bara blev ännu mera spännande på nära håll då man såg att små knappar var fastsydda på duken, liksom spetsar och skjortor. Några av hennes tavlor kan ses på denna hemsida, dessvärre är upplevelsen att se dem på skärmen inte i närheten av verkligheten.
Har idag påbörjat projektet att försöka bringa nån sorts ordning på mitt rum här hemma. Har en aning om att det kommer ta sin lilla tid eftersom det är en salig röra av allt möjligt från barndomen upp till nu. (^^;)
Insåg efter att jag tagit detta kortet att jag matchar min fondvägg och tavlan som mormor målat på mig när jag var liten väldigt fint idag! Men så älskar jag ju också turkost... Jumpern är från NewYorker och hängsleshortsen från Monki.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar