3 mars 2013

Corgi

Nu sitter jag uppkurad i min kigurumi hemma i soffan i min lägenhet. Har äntligen kommit hem ikväll och fått vattna mina blommor. Som jag trodde har de flesta klarat sig utmärkt, ja förutom det senaste tillskottet hortensian då. Det är ju hopplöst att ge mig blommor som ständigt måste vattnas...


 Jag idag: blus: sheinside, jeans: Gina tricot, bälte: LDS.

Jeansen köpte jag förra veckan så de är rätt nya. Det är exakt samma modell som jag har i ljusblått. Har varit väldigt nöjd med dem och länge funderat på att köpa ett par i svart också. Anledningen till att det blev av nu var mycket för att jag skulle se respektabel ut på intervjuerna. Mina andra var på tok för skitiga och jag hann inte tvätta... (^^;)

Blusen är det sista som jag visar upp från min sheinside-beställning. Det är en näthandel med säte i Kina. Mycket snygga kläder men också väldigt mycket i minimala onesize-storlekar. Jag gjorde min beställning i november men fick aldrig hela eftersom ett par tights jag ville ha tog slut. Schysst nog fick jag byta mot varor till ett värde av 10 $ mer! Att det dröjde så länge innan jag fick resten av ordern var rätt mycket mitt fel eftersom jag var seg med att ändra min order. Jag ändrade iallafall till blusen ovan och den stickade tröjan med rostryck som jag hade på mig igår. Man kan dock undra vart de får sina kläder ifrån för i blusen satt en lapp som sa att den var tillverkad för Zara i Argentina...
 Blusen är av chiffong och har ett gulligt tryck med Corgi-hundar! Ni vet de där söta som engelska drottningen älskar. Den har också guldnitar på axlarna, något som jag inte såg när jag beställde den. De är dock rätt diskreta (var väldigt svårt att få med dem på kort) så jag tycker de är rätt snygga. Nedan en närbild på mönstret. Ser ni min navel? Hihi (^^)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar