28 mars 2013

Skärtorsdag

Idag var jag uppe med tuppen och hade tvättstuga. Sen har jag åkt förbi bostadsbolaget och sagt upp min nuvarande lägenhet. Whii! Det blev så verkligt helt plötsligt att jag faktiskt ska flytta härifrån. Om tre månader ska lägenheten vara tömd och städad, känns jättekonstigt.
Jag har alltid haft svårt att flytta sen jag var liten, jag är en sån människa som verkligen bor in mig där jag hamnar. Under mitt liv är det väl kanske två flyttar som har känts enklare än de andra. Även de kändes, men inte lika hårt som mina andra flyttar. Den gemensamma nämnaren var att jag i båda dessa lägenheter hade mitt rum i markplan och med årens lopp har jag insett att jag verkligen inte trivs med att bo så. Bara jag kommer nån meter upp från backen känns det genast så mycket bättre. Konstigt egentligen, men jag tror att det handlar lite om att folk kommer så nära inpå när det är i markplan och jag är en sån människa som hatar att stänga in mig med persienner om jag inte absolut måste. Då är det mycket bättre att bo högst upp som jag gör nu... Och lyckosamt nog kommer även nästa lägenhet vara högst upp i huset!





Jag idag: hatt: Åhléns, cape: Gina tricot, kofta: MQ, jumper: Russ-K, byxor: H&M, stövlar: kmb.

Byxorna är verkligen urgamla men jag hittade dem i garderoben imorse och tänkte att tja varför inte. De är ett par sådana där byxor som är rätt bra att känna midjemåttet med. :P Nu sitter de jättebra, men jag minns att de satt rätt tight förrförra året. Då är det lite signal att hoppsan, dags att hålla igen. Jaja nu vankas det påsk och frosseri i godis och ägg. Hålla igen får man göra sen! ;) Nu ska jag packa ihop mig och fara hem till Kd över helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar