27 mars 2013

Mars

Hopp så har det gått en vecka igen sen jag skrev sist. Det som hänt sen sist är väl att jag fått klartecken om att jag kommer få den lägenhet som jag var och tittade på förra onsdagen. En två med riktigt kök och balkong! Vilket lyft det kommer bli, hoppas bara att kontraktet kommer imorrn så jag kan skriva på det. Varför går det aldrig så smidigt och enkelt som man önskar? Konstigt.

Otroligt att mars månad nästan är slut. I år har den verkligen levt upp till att vara den sista vintermånaden. Jag hoppas verkligen att april kommer med våren, jag börjar bli trött på vinterjackorna.
På tal om mars så har jag på sista tiden suttit och suktat lite efter kläder från gyaru-märket MA*RS. Mycket av kläderna är ganska extrema men jag kan ändå inte låta bli att inspireras av deras snygga toppar, kjolar och sexiga strumpor i signaturfärgerna svart och rosa. Inspirerad av detta bestämde jag mig för att "doll me up" ordentligt idag. (Har nämligen sunkat runt ordentligt här hemma de sista dagarna.) Så det blev kläder i svart och rosa med extensions och rejäla lösfransar idag!




Jag idag: kofta & kjol: H&M, jumper: Russ-K, knästrumpor: 109, skor: Din sko.


För någon månad sen köpte jag en ny foundation. Använder just nu L'Oréals Lumi magique i färgen C1 Rose Pearl. Måste säga att det är den bästa foundation jag haft på länge. Den är lagom krämig och täcker lite grann men inte för mycket. Färgen är perfekt för min vinterbleka hy men jag kommer snart att byta till en lite mörkare när våren kommer och man får mera sol på näsan. Kan definitivt tänka mig att prova denna i en mörkare färg när min nuvarande vår/höst foundation från Maybelline är slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar